هوش مصنوعی فیسبوک بدتر شدن کرونا را پیش بینی می کند

هوش مصنوعی فیسبوک بدتر شدن کرونا را پیش بینی می کند

هوش مصنوعی فیسبوک که توسط محققان این شرکت توسعه یافته می تواند از روی  عکس های ایکس ری بدتر شدن کرونا را پیش بینی کند. به گفته محققان این شرکت این نرم افزار می تواند به بیمارستان ها و مراکز درمانی برای درمان کرونا کمک کند . هوش مصنوعی فیسبوک و کووید نام هایی هستند که در سال گذشه بسیار شنیده شده اند و با ورود این شرکت برای کمک کردن به درمان این بیماری همه گیر امید می رود تا اعمال های قرنطینه به زودی تمام شود.  فیس بوک با محققین واحد تجزیه و تحلیل پیش بینی و بخش رادیولوژی NYU Langone Health در مورد این تحقیق بر روی کووید-19 کار کردند.

هوش مصنوعی فیسبوک ;v,kh

این هوش مصنوعی فیسبوک چگونه شکل گرفته است ؟

فیس بوک ، که با دانشگاهیان واحد تجزیه و تحلیل پیش بینی و بخش رادیولوژی NYU Langone Health در این تحقیق کار می کرد ، می گوید که این نرم افزار می تواند به پزشکان کمک کند تا از فرستادن زود هنگام بیماران در معرض خطر به قرنطینه خانگی جلوگیری کنند ، در عین حال به بیمارستان ها کمک می کند تا نیاز بیماران به اکسیژن را برنامه ریزی کنند. 10 محقق درگیر در این مطالعه – پنج نفر از تحقیقات هوش مصنوعی فیسبوک و 5 نفر از دانشکده پزشکی NYU – گفتند که آنها در کل سه “مدل” یادگیری ماشین را توسعه داده اند که نسبت همه متفاوت است.

یکی از این مدل ها با در اختیار داشتن یکاکس ایکس ری از قفسه سینه  می تواند وخامت مریض را بررسی کند دیگری می تواند با استفاده از چندین عکس ایکس ری همین کار را انجام می دهد و سومی با استفاده از یک عکس با درصد خوبی پیش بینی می کند که مریض به چه میزان از اکسیژن نیاز دارد و یا می تواند برای قرنطینه خانگی فرستاده شود. این مدل می تواند پیش بینی کند که مریض طی چهار روز آینده ( 96 ساعت) به مراقبت های ویژه نیاز پیدا خواهد کرد یا خیر و این کار را با درصد دقت بالایی نسبت به پیشبینی انسانی انجام می دهد.

ویلیام مور ، استاد رادیولوژی در NYU Langone Health که با هوش مصنوعی فیسبوک همکاری می کند ، در بیانیه ای گفت: “ما توانسته ایم نشان دهیم که با استفاده از این الگوریتم AI ، رادیوگرافی قفسه سینه می تواند نیاز به افزایش مراقبت در بیماران مبتلا به کووید 19 را پیش بینی کند. “

به منظور یادگیری نحوه پیش بینی هوش مصنوعی فیسبوک ، به سیستم AI دو مجموعه داده از اشعه ایکس قفسه سینه بیمار غیر کووید و یک مجموعه داده از 26838 اشعه ایکس قفسه سینه از 4914 بیمار کووید داده شد. محققان گفتند که آنها برای آموزش شبکه عصبی برای استخراج اطلاعات از تصاویر اشعه ایکس قفسه سینه که به درمان کرونا و افارد مبتلا به آن کمک می کند، از تکنیک AI به نام “کنتراست حرکت” استفاده کردند. شبکه عصبی یک سیستم محاسباتی است که به طور مبهم از مغز انسان الهام گرفته شده است و می تواند الگوها را تشخیص دهد و روابط بین مقدار زیادی داده را تشخیص دهد.

این تحقیق و نرم افزار طراحی شده توسط هوش مصنوعی فیسبوک این هفته منتشر شده است اما کارشناسان قبلاً سوال کرده اند که نرم افزار هوش مصنوعی تا چه حد می تواند در عمل و اعمال قرنطینه موثر باشد. بن گلاکر ، که از طریق ایمیل برای یادگیری ماشین برای تصویربرداری در کالج امپریال لندن تحقیق می کند ، گفت:

“از منظر یادگیری ماشین ، باید بررسی شود که این ترجمه ها ،  به داده های جدید و دیده نشده از بیمارستان ها و جمعیت بیماران مختلف تبدیل می شود. “با مطالعات کمی که من داشتم ، به نظر می رسد که تمام داده ها (چه آموزشی و چه آزمایشی) از همان بیمارستان بوده است.”

هوش مصنوعی فیسبوک ;v,kh

محققان فیس بوک و NYU گفتند: “این مدل ها محصولی نیستند ، بلکه بیشتر راه حل های تحقیقاتی هستند که برای کمک به بیمارستان  ها در روزها و ماه های آینده با برنامه ریزی منابع تهیه شده اند. در حالی که بیمارستان ها مجموعه داده های منحصر به فرد خود را دارند ، اما آنها اغلب قدرت محاسباتی لازم برای آموزش مدل های یادگیری عمیق را از ابتدا ندارند. “

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.