هوش مصنوعی عطر های جدید می سازد

هوش مصنوعی عطر های جدید می سازد

هوش مصنوعی عطر سازی می کند. این عبارت شلید در ابتدا بسیار عجیب به نظر برسد اما واقعیت این است که شرکت های تولید ادکلن و عطر از این فناوری استفاده می کنند تا فرمول های جدیدی برای محصولات خود به دست بیاورند.

برای صنعت عطر ، AI و الگوریتم های داده محور ، عصر جدیدی را نشان می دهد که با یادگیری ماشین در حال توسعه است. طیف وسیعی از توسعه دهندگان برتر هوش مصنوعی عطر برای استفاده توسط مشتریان و متخصصان صنعت ، سیستم عامل های داخلی AI و همچنین دایرکتوری های مرجع دیجیتال خود را ساخته و معرفی کرده اند.

ورود هوش مصنوعی به صنعت عطر سازی

به گزارش خبر گزاری پرفیوم فلیوریست، گیواودان (Givaudan) یک ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی به نام Carto طراحی کرده است که که فعالان در این حوضه اجازه می دهد  تا بر اساس نقشه بوی Givaudan’s Odor Value بو های جدیدی ایجاد کنند. Eve ، ابزاری مبتنی بر هوش مصنوعی عطر است که برای ایجاد محصولات بر اساس درخواست ها و توانایی های مشتری استفاده می شود. و همچنین ، دارای یک کارخانه دیجیتال در پاریس می باشد.

هوش مصنوعی عطر

شرکت IBM و Symrise که توزیع کننده به نام عطر و ادکلن در برزیل است  یک پلتفرم عطر ساز به نام Philyra ساخته اند

Philyra توانایی یادگیری فرمول ها ، مواد اولیه ، داده های عملکرد تاریخی ، روند بازار را دارد و توسط عطرساز دیوید اپل تولید شده است تاهوش مصنوعی عطرهای جدیدی را برای یکی از برترین شرکت های زیبایی جهان،به نام O Boticário تولید کند.

Philyra با استفاده از تعدادی الگوریتم مدرن و پیشرفته یادگیری ماشینی ، روندهای مختلف و ترکیبات عطر را با گذر از صدها فرمول و مواد اولیه مختلف عطر به سرعت تشخیص می دهد. این امر همچنین به آن اجازه می دهد فرمول های کاملاً جدیدی از عطر را طراحی کند.

مزایای استفاده از این فناوری در هوش مصنوعی عطر سازی

یکی از مهمترین مزایای هوش مصنوعی عطر در طراحی و ساخت عطر ، توانایی توصیه آسان ترکیبات یا فرمولهای جایگزین است. صنعت عطر در حال حاضر به بسیاری از جنبه های فرهنگی از جمله تولید عطرهای طبیعی یا به اصطلاح “تمیز” که استفاده از مواد مصنوعی را کاهش می دهد و همچنین اثرات مخرب مواد اولیه خام بر طبیعی یا جنگل زدایی / بیابان زایی ، پرداخته است.

محققان IBM از روش های مبتنی بر داده برای استفاده از اطلاعات مربوط به قالب ها ، خانواده های خوشبو کننده ، مواد اولیه و داده های پس زمینه مربوط به رایحه ها و فرمولاسیون هایی که قبلاً طراحی شده اند ، استفاده کرده اند. الگوریتم یادگیری ماشینی تغییرات جدیدی از این معادلات ایجاد می کند که براساس مشخصات مصرف کننده تنظیم شده است.

هوش مصنوعی عطر

توسعه روش های مبتنی بر هوش مصنوعی

کل این چارچوب بر روی یادگیری ماشین متمرکز است و محققان IBM & Symrise قصد دارند فناوری عطر AI را به جهان معرفی کنند. علاوه بر این ، این دستگاه همچنین می تواند برای اشکال دیگر از جمله ایجاد طعم دهنده ها ، مواد آرایشی و کالاهای خانگی مانند محصولات شستشو و مواد شوینده مورد استفاده قرار گیرد.

در تولید هوش مصنوعی عطرهای جدید ، به نظر می رسد راه حلهایی مانند هوش مصنوعی Philyra به ابزار استاندارد تبدیل شوند. از آنجا که Symrise در نهایت از مزیت رقابتی تجزیه و تحلیل داده ها و ماشین آلات یادگیری برخوردار خواهد شد ، تجارت باید به طور فزاینده ای از دانش و سرمایه داده استفاده کند.

این شرکت از نظر ایجاد نرم افزار اختصاصی ، با داشتن پایگاه داده عطرهای مختلف ، که به آن کمک می کند تا برتری رقابتی داشته باشد ، بی نظیر است. به نظر می رسد تلاش مشترک دانشمندان داده و عطاری ها تداوم هنر و علمی است که از زمان ماقبل تاریخ عطرهای معطر تولید می کنند.

در حالی که از همکاری IBM برای تبلیغات استفاده شده است ، نسل بعدی برای محافظت از افسون هایی که عطرهای مورد علاقه ما را در بر می گیرد ، از فناوری AI در پشت پرده استفاده می شود.

 به نظر می رسد که در اول این مسیر قرار داریم و راه درازی در پیش است تا فناوری هایی نظیر یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی عطر در به صورت کامل در این صنایع استفده شوند. پیش بینی می شود که از این فناوری در تشخیص  ذائقه مشتزیان کاربرد خواهد داشت و با توجه به علایق و توضیحات مشتریان می تواند عطر های اختصاصی برای آنها تولید کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.