slide-365a7b0
slide-dcb0f5b

آموزش برنامه نویسی یکی از فعالیت هایی است که در طی چند دهه اخیر می تواند درآمد خوبی را برای فعالان در این عرصه داشته باشد. همانطور که می دانید بسیاری از  کاراهایی که امروزه انجام می دهیم به نوعی با کامپیوتر و نرم افزار در ارتباط هستند خواه این ارتباط مستقیم باشد خواه غیر مستقیم. در همین خصوص ما آمورش برنامه نویسی را با آموزش پایتون مبتدی و آموزش مانگو دی بی مبتدی برای شما عزیزان ارائه می دهیم. برای اینکه بهتر با مفهوم برنامه نویسی آشنا شوید ابتدا برنامه نویسی را توضیح می دهیم. توجه داشته باشید که آموزش برنامه نویسی فقط ببه آموزش پایتون مبتدی و آموزش مانگو دی بی مبتدی ختم نمی شود. 

قبل از اینکه بخواهید آموزش برنامه نویسی ببینید باید بدانید برنامه نویسی چیست. برنامه نویسی در واقع دادن دستورات به کامپیوتر می باشد به نوعی که آن کامپیوتر بتوانند عملی را انجام دهد یا به هدف محاسباتی خاصی برسد.

در این میان بسیاری از برنامه ها وجود دارند که کاربری راحتی دارند و برای شروع عالی هستند. برای مثال اگر آموزش پایتون مبتدی را دیده باشید می توانید در زمینه های زیادی نظیر محاسبات علمی ، ریاضیات ، علوم داده ، یادگیری ماشین ، پردازش تصویر و دید کامپیوتر از آن استفاده کنید.

اما اگر آموزش مانگو دی بی مبتدی را دیده باشد به راحتی می تواند دیتا بیس های مورد نیاز خود را نیز با این برنامه طراحی کند البته باید بدانید که این نرم افزار از نوع NoSql می باشد . یا برای مثال برای طراحی Front-End از نرم افزاری مانند جاوا اسکریپت استفاده می شود. هر کدام از این سه حالت نرم افزار و برنامه نویسی برای طراحی یک نرم افزار بایدی می باشد و در این صورت است که شما می توانید یک نرم افزار تکمیل را ارائه دهید. کد به زبان های برنامه نویسی مانند SQL ، Java ، C ++ یا Python نوشته شده است. از برنامه نویسان انتظار نمی رود که هر زبان برنامه نویسی موجود را بدانند ، اما داشتن مهارت حداقل در دو زبان برای افزایش فرصت های شغلی  مفید خواهد بود. اکثر برنامه نویسان معمولاً در زمینه تخصص تصمیم می گیرند و سپس آموزش برنامه نویسی را که مناسب ترین رشته برای آن رشته است را یاد می گیرند

مانند هر رشته دیگر قبل از اینکه شما بخواهید آموزش برنامه نویسی را ببینید حال می خواهد آموزش پایتون مبتدی باشد و یا آموزش مانگو دی بی مبتدی شما باید این را بدانید که به یکسری از خصوصیات برای مبدل شدن به یک برنامه نویس خوب احتیاج دارید. توانایی یادگیری مفاهیم و به کار بردن آنها برای سایر مشکلات ، مهارت اساسی برنامه نویسان است. این امر به ویژه هنگام نوشتن ورق های سبک آبشار (CSS) که سبک ها برای سطح بالای یک صفحه وب اعمال می شوند و سپس برای سایر عناصر موجود در صفحه ، استفاده می شوند بسیار مفید است. هنگامی که آموزش برنامه نویسی را می بنید بید بدانید که بسیاری از جنبه های برنامه نویسی نیاز به درک ریاضی فراتر از سطح پایه دارند. در هنگام آموزش برنامه نویسی کد اغلب برای حل یک مشکل نوشته می شود. شما باید توانایی شناسایی مشکلات و ارائه کارآمدترین راه ها برای حل آنها را از طریق برنامه نویسی داشته باشید. موثرترین و موفق ترین برنامه نویسان استعدادی دارند که بفهمند چگونه کاری انجام می شود و راه هایی برای انجام کار با کارآیی بیشتر پیدا می کنند. درجه کنجکاوی سالم به شما کمک می کند تا از رشد و توسعه مداوم شما به عنوان یک برنامه نویس اطمینان حاصل کنید. به عنوان یک برنامه نویس رایانه ، برای درک اشتباهات خود نمی توانید به ابزارهای تصحیح املا اعتماد کنید. حتی خطاهای کوچک در کد نیز می توانند تأثیرات مهمی در نتیجه داشته باشند ،ما هم در آموزش پایتون مبتدی و هم در آموزش مانگو دی بی مبتدی به این نکته اشاره می کنیم. بنابراین باید مراقب ریزترین جزئیات باشید. تمامی این خصوصیات به شما کمک می کند تا آموزش پایتون مبتدی و آموزش مانگو دی بی مبتدی را راحت تر یاد بگیرید

هنگامی که آموزش برنامه نویسی می بینید باید بدانید که چندنوع از زبان های برنامه نویسی وجود دارد. برای مثال اگر آموزش پایتون مبتدی و یا آموزش مانگو دی بی مبتدی را دیده باشید می دانید که این برنامه از کدام دست از برنامه ها می باشد. زبان های مختلف برنامه نویسی از سبک های مختلف برنامه نویسی پشتیبانی می کنند (پارادایم های برنامه نویسی نامیده می شوند). انتخاب زبان مورد استفاده بستگی به ملاحظات زیادی دارد ، از جمله سیاست های شرکت ، مناسب بودن برای کار ، در دسترس بودن بسته های شخص ثالث یا اولویت های فردی. در حالت ایده آل ، زبان برنامه نویسی مناسب ترین کار برای انجام وظیفه انتخاب خواهد شد. جزئیات در زبانهای مختلف متفاوت به نظر می رسند ، اما چند دستورالعمل اساسی تقریباً در هر زبان وجود دارد:
ورودی: داده ها را از صفحه کلید ، پرونده یا دستگاه دیگری جمع آوری کنید.
خروجی: داده ها را بر روی صفحه نمایش دهید یا داده ها را به پرونده یا دستگاه دیگری ارسال کنید.
حساب: عملیات اساسی حساب مانند جمع و ضرب را انجام دهید.
اجرای مشروط: شرایط خاصی را بررسی کرده و ترتیب مناسب عبارات را اجرا کنید.
تکرار: برخی از اقدامات را به طور مکرر انجام دهید ، معمولاً با برخی تغییرات.

تمامی این مراحل برای یک برنامه نویس مهم می باشدد چه آموزش پایتون مبتدی تا پیشرفته و یا آموزش مانگو دی بی مبتدی تا پیشرفته را دیده باشند یا خیر.

آموزش برنامه نویسی

فهرست آموزش برنامه نویسی

آموزش پایتون مبتدی

آموزش مانگو دی بی مبتدی

انواع زبان های برنامه نویسی

انتخاب برنامه مناسب برای آموزش برنامه نویسی

با اینکه ما در این مطلب آموزش پایتون مبتدی و آموزش مانگو دی بی مبتدی را به شما ارائه می دهیم، اما تعداد زیادی از برنامه های دیگر وجود دارند که شما می توانید با آموزش برنامه نویسی در آن برنامه ها نیز پروژه های خود را انجام دهید.

اما برای اینکه آموزش برنامه نویسی مورد نظر خود را انتخاب کنید باید یاد بگیرید که شما باید ابتدا انتخاب کنید که در کدام یک از سه بخش اصلی یعنی بَک اِند (Back-End)  که در واقع هسته مرکزی فعالیت و مغز آن می باشد، دیتا بیس (Data-Base) که این بخش همانندیک مرکز انبار اطلاعات می مانند. تمامی رخداد ها درون دیتا بیس ذخیره شده است. و با توجه به این داده ها کاربر اطلاعات مورد نظر را درون پنل کاربری خود مشاهده می کنند و سومین مرحله و یا فرانت اِند (Front-End) بخشی از یک نرم افزار است که شما می توانید رابط کاربری (User-Interface) را طراحی کنید و در این کار می توانید از برنامه هایی مانند جاوا اسکریپت فعالیت کنید. با گذراندن دوره آموزش پایتون مبتدی شما می توانید در قسمت بَک اِند فعالیت کنید و با استفاده از آموزش مانگو دی بی مبتدی می توانید قسمت دیتا بیس خود را طراحی کنید. 

توضیح مختصر در مورد آموزش برنامه نویسی

قبل از اینکه آموزش برنامه نویسی را فرا بگیرید باید بدانید که مهم نیست که از کدام زبان برنامه نویسی برای کد زدن استفاده می کنید در نهایت شما باید دستورات یا همان الگوریتم را با آن زبان به کامپیوتر بدهید.

تا آن محاسبات یا اعمال انجام شوند.پس بنابراین می توان گفت که مهارت های برنامه نویس رایانه روشها و فرایندهایی است که به کامپیوترها دستورالعمل هایی را برای انجام اقدامات ارائه می دهد.

این دستورالعمل ها که به طور کلی به عنوان “کد” شناخته می شوند ، توسط برنامه نویسان رایانه برای حل مشکلات یا انجام کارهای خاص نوشته می شوند. ما در این مطلب که به شما آموزش پایتون مبتدی و آموزش مانگو دی بی مبتدی را ارائه می دهیم مفاهیم و دستورات پایه هر کدام از این زبان ها را در اختیار شما قرار می دهیم تا بتوانید به راحتی آن ها را نصب و راه اندازی کنید و از آنها در پروژه های خود استفاده کنید.

کلمات کلیدی : آموزش برنامه نویسی – آموزش پایتون مبتدی – آموزش مانگو دی بی مبتدی

زبان های برنامه نویسی