اینترنت اشیا چیست؟(What is IOT?)

اینترنت اشیا چیست؟(What is IOT?)

به معنای وسیع تر، اصطلاح IoT شامل همه چیزهایی است که به اینترنت وصل شده اند، اما به طور فزاینده ای برای تعریف اشیائی که “با یکدیگر” صحبت می کنند استفاده می شود.Matthew Evans، رئیس برنامه IoT در TechUK می گوید: “به زبان ساده، اینترنت اشیا از دستگاه ها – سنسورهای ساده تا گوشی های هوشمند و پوشیدنی – تشکیل شده اند که با هم ارتباط برقرار می کنند.

با ترکیب این دستگاه های متصل با سیستم های خودکار، “جمع آوری اطلاعات، تجزیه و تحلیل آن و ایجاد یک عمل” برای کمک به کسی با یک کار خاص یا یادگیری از یک فرآیند ممکن است. در واقع، این از آینه های هوشمند تا چراغهای مغازه ها و فراتر از آن ها اینترنت اشیا متغیر است .

Caroline Gorski، رئیس IoT در Catapult دیجیتال، توضیح می دهد” اینترنت اشیا :   مربوط به شبکه است، دستگاه ها، و داده ها است.”  اجازه می دهد دستگاه های بر روی اینترنت بسته های خصوصی برای برقراری ارتباط با دیگران است و “اینترنت اشیا این شبکه ها را با یکدیگر به ارمغان می آورد. این اجازه می دهد که دستگاه های ارتباطی نه تنها در سیلوهای نزدیک، بلکه در انواع مختلف شبکه ها و یک جهان بسیار متصل ایجاد کنند

چرا دستگاه های متصل باید داده ها را به اشتراک بگذارند؟

این استدلال مطرح شده است که فقط به این دلیل که اشیا را می توان به اینترنت متصل کرد به این معنا نیست که باید حتما متصل باشد، اما هر یک از دستگاه جمع آوری داده ها برای یک هدف خاص که ممکن است تاثیر اقتصادی گسترده تری داشته باشد مفید  است.

در صنایع کاربردی، حسگرهای خطوط تولید می توانند کارایی و کاهش ضایعات را افزایش دهندیک مطالعه برآورد می کند 35 درصد از تولیدکنندگان ایالات متحده از داده های سنسورهای هوشمند در حال نظارت به سیستم های خود استفاده می کنندشرکت آمریکایی سنسورهای بتنی یک وسیله را ایجاد کرده است که می تواند به عنوان مثال بتن را برای ارائه اطلاعات در مورد وضعیت کارامد کند.



ایوانس می گویدIoT:  به ما فرصتی می دهد تا کارهایی را که ما انجام می دهیم، با صرف زمان و هزینه و کمتر در این فرایند به اشتراک بگذاریم.” این اجازه می دهد تا شرکت ها، دولت ها و مقامات دولتی به این که چگونه خدمات خود را ارائه می دهند و کالاها را تولید می کنند دوباره فکر کنند.

Gorski ادامه داد: “کیفیت و گستردگی داده ها در اینترنت اشیا فرصتی برای تعاملات با محتوای متفاوتی دارد که به وسیله دستگاه ها برای ایجاد یک پتانسیل برای تغییر ایجاد می کنند

IOT به کدام سمت پیش خواهد رفت؟

حتی کسانی که یکی از محصولات بی نظیر خانه های هوشمند را خریداری کرده اند – از لامپ ها، سوئیچ ها، سنسورهای حرکتی – به این واقعیت آگاه هستند  که اینترنت اشیا( IoT) در دوران کودکی خود است. محصولات همیشه به راحتی به یکدیگر متصل نیستند و مسائل امنیتی مهمی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

گزارش از سامسونگ می گوید نیاز به حفاظت از هر دستگاه متصل تا سال 2020 “حیاتی” استسند باز اقتصاد شرکت می گوید: “یک خطر کاملا مشخص است که فناوری در حال پیشی گرفتن ازاین بازی است“. شرکت گفت که بیش از 7.3 میلیارد دستگاه باید قبل از سال 2020 تولید کنند.

بری سولیسس از گروه Altimeter.:ما به آینده نگاه می کنیم که در آن شرکت ها در Darwinism دیجیتالی، با استفاده از IoT، AI و یادگیری ماشین به سرعت در حال تکامل به شیوه ای که ما تا به حال هرگز ندیده ایم هسنتد،

بوتنت های اینترنت اشیا ، ایجاد شده با استفاده از شبکه ای از دستگاه های خارج از زمان، وبسایت های بزرگ و خدمات آنلاین را در سال 2016 غیرفعال کردند. سهولت از کار انداختن اینترنت با استفاده از دستگاه های IoT نشان داد که به جای اهداف مخرب، بوت نت برای بازی Minecraft ایجاد شده است .

اما پیامدهای حفظ حریم خصوصی چیست؟

همه چیزهایی که به اینترنت متصل می شوند می توانند هک شوند، محصولات IoT هیچ استثنائی از این قانون نیستند. سیستم های ناامن اینترنت اشیا به VTech سازنده اسباب بازی ها منجر به از دست دادن فیلم ها و تصاویر کودکان با استفاده از دستگاه های متصل شده به آن شد.

همچنین این نظارت وجود دارد که اگر هر محصول متصل شود، احتمال بالقوه برای مشاهده کاربران غیرمنتظره وجود دارداگر یک یخچال و فریزر متصل دارای مواد غذایی باشد، می تواند توسط افراد گرسنه که هیچ غذایی نداشته باشند، هدف قرار گیرد. .

“”، جیمز کلپر،مدیر اطلاعات ملی ایالات متحده در سال 2016 گفت:در آینده، سرویس های اطلاعاتی ممکن است از [ اینترنت اشیا ] برای شناسایی، نظارت، ردیابی مکان و هدف گیری برای استخدام، یا دسترسی به شبکه ها یا اعتبار کاربری استفاده کنند. ویکی لیکس بعدا ادعا کرد CIA در حال سوء استفاده امنیتی از یک  مدل تلویزیون سامسونگ متصل است.

ما به استانداردهای قابل اعتماد نیاز داریم

در مرکز ایجاد یک شبکه گسترده اینترنت اشیا (IoT) قابل اعتماد یکی از مسائل مهم استانداردهای سازگار است:. اشیاء مرتبط باید قادر به صحبت کردن با یکدیگر برای انتقال داده ها و به اشتراک گذاشتن آنچه در حال ضبط هستند، باشند. اگر همه آنها با استانداردهای مختلف اجرا شوند، آنها برای برقراری ارتباط و اشتراک گذاری به مشکل بر می خورند. مؤسسه انجمن استاندارد های برق و الکترونیک تعداد زیادی از استانداردها را که برای برنامه های مختلف طراحی شده اند، لیست می کند.

” انجمن اینترنت می گوید نیازهای اضافی در حال ظهور برای استانداردسازیاست. اگر استاندارد سازی اتفاق بیافتد، دستگاه ها و برنامه های بیشتری را متصل می شوند.

برای مقابله با این مسئله در مقیاس سازمانی، مایکروسافت سیستم خود را برای دستگاه های IoT به نام IoT Central معرفی کرده است ، TechCrunch ، گزارش می دهد که سیستم به شرکت ها یک پلت فرم مرکزی مدیریت شده برای راه اندازی دستگاه های IoT می دهدمایکروسافت ادعا می کند که این سیستم به سادگی باعث ایجاد شبکه های IoT خواهد بود.