زندان هوشمند در چین (Smart Jail in China )

زندان هوشمند در چین (Smart Jail in China )

یک زندان در چین که محل نگه داری بسیاری از جنایت کاران خطرناک چینی است از سیستم هوش مصنوعی برای جلوگیری از فرار زندانیان، استفاده می کند. که در صورت مشاهده رفتار های مشکوک نگهبانان را خبر دار می کند.

سیستم زندان هوشمند در زندان یان چنگ با استفاده از سنسور ها و دوربین ها داده ها را به یک مغز مرکزی (که یک رایانه است) که مجهز به سیستم هوش مصنوعی است منتقل می کند. بعد به صورت یک گزارش روزانه اطلاعات را در اختیار مسئولان قرار می دهد. برای تهیه گزارش از سیستم تشخیص چهره و تحلیل حرکت استفاده می کند رئیس پروژه منگ کینگ بیاو اعلام کرد که اگر یک زندانی حرکات مشکوکی مثل بالا پایین رفتن در یک محدوده را برای مدتی انجام دهد این  سامانه هوش مصنوعی حرکات را یک خطر قلمداد می کند و زندان بانان را سریعا از خطر احتمالی آگاه می سازد

این تکنولوژی هوش مصنوعی به هر دوربین اجازه می دهد تا همزمان دویست صورت را شناسایی کند.

منگ افزود که زندانیان می توانند در جمعیت پنهان شوند و یا خود را پشت اشخاص یا اشیا مخفی کنند ولی هیچ گاه نخواهند توانست تا به طور کامل از دید دوربین ها فرار کنند.

این سامانه هوش مصنوعی حتی یه زندان بانان کمک می کند تا رفتار بهتر و حرفه ای تری نسبت به زندانیان داشته باشند.

وی افزود: حتی اگر بنا به احتمال خیلی کم زندانیان بتوانند به زندان بانان رشوه دهند تا فرار کنند با وجود این سامانه هوش مصنوعی امکان انجام همچین اموری از آنها گرفته خواهد شد.

طراحی سیستم

این سیستم توسط مؤسسات تحقیقاتی عمومی از جمله دانشگاه تیانجین و Tiandy ،که یک شرکت فناوری نظارت طراحی و راه اندازی شده است.  

چین به سرعت در حال توسعه قابلیت های هوش مصنوعی بوده و فناوری های جدیدی را برای استفاده در خیابان های شهر برای ردیابی الگوهای ترافیکی به مدارس برای نظارت بر دانش آموزان در دست اجرا دارد.

دیگر کاربرد ها

در برخی از فرودگاه ها ، امکان پذیرش از طریق تشخیص چهره در دروازه امکان پذیر است.

و یک شرکت فنی ، واتریکس ، مشغول کار بر روی یک نرم افزار جدید ” تشخیص راه رفتن ” است که افراد با استفاده از شباهت های خود و نحوه قدم زدن، شناسایی می کند ، حتی اگر صورت آنها مبهم باشد و پشت آنها به دوربین باشد.

در طولانی مدت ، چنین فناوریهای هوش مصنوعی می تواند تشخیص چهره را تکمیل کند ، که به تصاویر با وضوح بالا از چهره یک فرد متکی است تا به درستی کار کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.