هوش مصنوعی ترور شهید فخری زاده را ممکن ساخت

هوش مصنوعی ترور شهید فخری زاده را ممکن ساخت

هوش مصنوعی ترور را چگونه تشخیص می دهد؟ به گزارش خبرگزاری ایسنا و به نقل از سپاه نیوز تجهیزات الکترونیکی پیشرفته و هدایت ماهواره ای و همچنین به احتمال زیاد از هوش مصنوعی ترور شهید مهندس فخری زاده استفاده شده است. متاسفانه می توان از فناوری ها هم استفاده  درست کرد و هم سو استفاده.

درست مانند چاقو ای که اگر در دست جراح باشد زندگی بخش است و اگر در دست قاتل باشد جان می گیرد. بسیاری از سرویس های اطلاعاتی به دنبال استفاده از فناوری هایی مانند تشخیص چهره در جهت پیشبرد اهداف خود هستند. این فماوری ها چگونه در پیشبرد اهداف این سازمان ها استفاده می شوند؟

هوش مصنوعی ترور را چگونه تشخیص می دهد

در چند سال اخیر از بسیاری از فناوری ها در امور نظامی استفاده شده است هوش مصنوعی ترور نیز از این روال مستثنی نیست. در بسیاری از موارد دیده شده از هدایت های  ماهواره ای و فناوری تشخیص چهره در پهباد های نظارتی استفاده شده است . با استفاده از این فناروری ها می توان اهداف را شناسایی کرد و حتی از بین برد و این در حالی است که اپراتور از راه دور این کار را انجام می دهد و در خطر قرار نمی گیرد.

دوربین ها تعبیع شده بر روی دستگاه ها، پهباد ها و حتی سلاح ها می توانند با تشخیص هدف خود در بین جمعیت آن را شناسایی کرده و وارد عمل شوند. حتی به منظور اقدامات جاسوسی و اطلاعاتی نیز می توان از این فناوری ها استفاده کرد. همانطور که در ترور شهید فخری زاده از این امکانات استفاده ش، در ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیز از این پهباد های مجهز به هوش مصنوعی ترور نیز استفاده شد.

و این نمونه بارز سو استفاده از فناوری های نوین در سطح دنیا می باشد. با توجه به اینکه از هوش مصنوعی ترور برای شبیه سازی اعمال و ادراک انسانی استفاده می شود، باید خاطر نشان کنیم که این پیشرفت ها می تواند برای انسانیت مضر باشد.

از بین رفتن مبحث اخلاق در هوش مصنوعی

اگر با ما همراه بوده باشید در مطالب گذشته از اخلاق در هوش مصنوعی صحبت کردیم. برای نوشتن الگوریتم های هوش مصنوعی ترور باید به این توجه داشت که چه کسی آن را می نویسد. آیا فردی که الگوریتم را تولید می کند دارای افکار خصمانه است؟ آیا هدف استفاده از این فناوری ها برای امور انسان دوستانه است و یا برای آسیب رسساندن طراحی شده است؟

اما حتی اگر این الگوریتم ها به درستی نوشته شده باشند هم می توانند خطرناک باشند. زیرا الگر افرادی که صلاحیت استفاده از آنها را ندارند از این فناوری ها استفاده کنند می توانند یک تراژدی رقم بزنند همانطوری که ما در ترور شخصیت های برجسته کشورمان همچون شهیدان سلیمانی و فخری زاده دیدیم و تجربه کردیم.

همانطور که از انرژی هسته ای می توان در تولید انرزی برای انسان ها استفاده شود و یا اینکه می توان از آن برای تهیه بمب اتم استفاده کرد.، سایر فناوری ها هم از این تضاد جدا نیستند. بنابراین نمی توان گفت که به طور صرف این فناوری ها برای بسریت خطرناک هستند بلکه این خود بشر است که برای خودش خطر آفرینی می کند.

چگونه می توان متوجه شد که پهباد ها شما را تعقیب می کنند ؟

در بسیاری از مواقع پهباد ها بزرگ هستند و اگر در اطراف شما پرواز کنند و یا از دور به طرف شما بیایند شما می توانید به راحتی آنها را ببینید.  اما مشکل اصلی پهباد هایی هستند که بسیار کوچک هستند و به راحتی قابل دیدن نیستند. دذ این شرایز می توان از با اسلحه های ضد پهباد آنها را از کار انداخت و یا پایین کشید اما مکان دارد که انجام این کار پبگرد قانونی به همراه داشته باشد.

اما روش های دیگری نیز وجود  دارد. سما می توانید از رادار برای شناسایی پهباد ها استفاده کنید. و متوجه بشوید که آیا در کنار شما پهبادی وجود دارد و شما ترغیب می کند یا خیر (هوش مصنوعی ترور). روش دیگر استفاده از رادیو ها است. این دستگاه ها با امواج رادیویی کار می کنند و داشتن رادیو ای که بتواند بر روی موج آنها  قفل کنی می تواندتصاویری را که پهباد می گیرد را بگیرد و به شما نشان دهد.

بنابراین شما علاوه بر این که می دانید در منطقه پهبادی وجود دارد می توانید اطمینان حاصل کنید که شما هدف آن پهباد هستنید یا نه. البته با توجه به مدل پهباد و یا اینکه پهباد نظامی است و یا پهباد معمولی و یا اسباب بازی این کار سخت تر می شود. برای مثال پهباد های نظامی به سیستم های تشخیص چهره و هدایت ماهواره ای مجهز هستند بنابراین تشخیص حضور و قفل کردن بر روی موج رادیویی آنها سخت تر خواهد بود.

3 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.