اینترنت اشیا و هوش مصنوعی انقلاب نسل آینده

اینترنت اشیا و هوش مصنوعی انقلاب نسل آینده

اینترنت اشیا و هوش مصنوعی ، تحولی در آینده بشریت خواهد بود. در این مطلب ما بیان می کنیم. دوره انقلابی بعدی جهان در حال حاضر است. دوره ای که به اندازه رنسانس و انقلاب صنعتی قابل توجه خواهد بود. هوش مصنوعی و IoT دو چشم انداز از این دست هستند که مردم معتقدند جهان را به چیزی مدرن می کند که در چند دهه آینده ذهن ما را به باد خواهد داد. این دو رکن در آینده دامنه عظیمی خواهند داشت. با اینکه این دو فناوری ( اینترنت اشیا و هوش مصنوعی ) نوظهور نیستند اما در حال تغییر آینده جهان هستند.

اینترنت اشیا و هوش مصنوعی

اینترنت اشیا چیست ؟

IoT شبکه اشیا فیزیکی را توصیف می کند – “اشیا” – که به منظور اتصال و تبادل داده با سایر دستگاه ها و سیستم ها از طریق اینترنت ، با حسگرها ، نرم افزار و سایر فناوری ها تعبیه شده است. تعریف Iot به دلیل همگرایی فناوری های متعدد ، تجزیه و تحلیل های بی درنگ ، یادگیری ماشین ، حسگرهای کالا و سیستم های جاسازی شده تکامل یافته است. زمینه ه سنتی سیستم های جاسازی شده ، شبکه های حسگر بی سیم ، سیستم های کنترل ، اتوماسیون (از جمله اتوماسیون خانگی و ساختمان) و سایر موارد همگی به امکان دسترسی در اینترنت کمک می کنند.

در بازار مصرف ، فناوری IoT مترادف با محصولات مربوط به مفهوم “خانه هوشمند” است ، از جمله دستگاه ها و لوازم خانگی (مانند وسایل روشنایی ، ترموستات ، سیستم های امنیتی خانه و دوربین ها و سایر لوازم خانگی) که از یک یا اکوسیستم های رایج تر ، و از طریق دستگاه های مرتبط با آن اکوسیستم مانند تلفن های هوشمند و بلندگوهای هوشمند قابل کنترل است. هوش مصنوعی به انداره کهکشان راه شیری گسترده است. هوش مصنوعی (AI) یک زمینه گسترده با بسیاری از زیر مجموعه ها مانند پردازش زبان طبیعی (NLP) ، شبکه های عصبی مصنوعی ، بینایی کامپیوتر ، یادگیری ماشین ، یادگیری عمیق ، رباتیک و غیره است.

َAIOT چیست؟

ترکیبی از اینترنت اشیا و هوش مصنوعی شاخه جدیدی از مطالعه ، جالب و منحصر به فرد را تشکیل می دهد که اینترنت مصنوعی اشیا یا به اختصار AIOT نامیده می شود. IoT فعال شده با هوش مصنوعی قادر به ایجاد ماشین های هوشمندی است که می تواند رفتار هوشمند را شبیه سازی کند و در عین حال توانایی تصمیم گیری را با  دخالت کم یا بدون دخالت انسان پشتیبانی کند.

با ادغام اینترنت اشیا و هوش مصنوعی در دستگاه های IoT  مانند raspberry pi و Nvidia Jetson Nano , و بسیاری از دستگاه های مشابه قادر به ایجاد برخی از شاهکارها هستند که بسیار سودآور و برای کل جامعه مفید خواهد بود. برخی از مثالهای دستیارهای مجازی مانند الکسا ، سیری یا Google AI ، سطح بالای عقل و امکانات این فناوری را در آینده نشان می دهند.

همانطور که در این مقاله به آن پرداخته شده است ، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی بسیار قدرتمند است و ما می توانیم با ایده های نوآورانه پروژه های منحصر به فردی را توسعه و ایجاد کنیم. دامنه IoT و AI فوق العاده است و این فناوری ها قدرت تغییر چشم انداز آینده را دارند. تأثیر AIoT در سالهای آینده فرا تر از ذهن خواهد بود و اختراعات جدیدی که در آینده  می شود بسیار هیجان انگیز خواهند بود.

با ویرا سگال کارو همراه باشید

1 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.