هوش مصنوعی در بسکتبال به کمک رباتیک یک ماشین تمرینی خلق کرد (دستگاه Ball passer )

هوش مصنوعی در بسکتبال به کمک رباتیک یک ماشین تمرینی خلق کرد (دستگاه Ball passer )

هوش مصنوعی در بسکتبال به کمک رباتیک یک ماشین تمرینی خلق کرد (دستگاه Ball passer )

متخصصان بسکتبال برای پیشرفت و ارتقاء ورزشکاران از تجهیزاتی که در آنها از فناوری هوش مصنوعی در بسکتبال به کار
می رود استفاده می کنند. 

این روزه دانشمندان با هوشمند سازی محیط، تجهزات و افراد به وسیله سنسورها، حسگرها و دوربین ها در بسیاری از امور ورود کرده اند. از جمله در صنایع، سازمان های دولتی، خصوصی، ورزش و غیره. 

پیشرفت تکنولوژی و ساخت تجهیزات ورزشی هوشمند، امکان تمرینات بهتر و موثرتری را برای ورزشکاران ایجاد
می کند. 

پاس کاری حرفه ای 

 Ball passer، (وسیله ای که توپ را به ورزشکار پاس میدهد)، از پیشرفته ترین این تجهیزات می باشد که با استفاده از کامپیوتر مرکزی  پاس هایی با سرعت ها و حالت های متغیر به بازیکن بسکتبال می دهد. برد مادر این تجهیز وظیفه یادگیری عمیق و اجرای هوش مصنوعی در بسکتبال را دارد. 

هوشمند بودن این کمک تمرینی در تشخیص مکان پاس گیرنده و پاس مناسب در حالت ها و سرعت های مختلف به او بسیار کارآمد است. متخصصان با ورود هوش مصنوعی در بسکتبال توانایی تحلیل عملکرد بازیکنان را به مربیان می دهند. 

به عنوان مثال قوت یا ضعف عملکرد بازیکنان در شرایط، ساعات و حتی روزهای مختلف را می سنجد. این تجهیز از دو موتور الکتریکی سرو ترمز دار و گیربکس برای شلیک توپ با سرعت ها و جهات قابل تنظیم استفاده می کند. دوربین ها و سنسورهای مجاورتی در هوشمند سازی این تجهیز بسیار کارآمد بوده اند. 

حرکت این کمک ورزشی در زمین بسکتبال خودکار است. تلفیق رباتیک و هوش مصنوعی این سیستم توانایی حرکت در سرتا سر زمین بسکتبال را به این تجهیز داد. Ball passer تعداد پرتاب هایی که بازیکن وارد حلقه می کند و ایر بال ها را از طریق سنسورهای مختلف ثبت می کند. با به کار گیری این اطلاعات و هوشمندسازی تمرینات باعث ارتقاء باورنکرنی ورزشکار می شود. 

ریباند و پاس خوب 

هوش مصنوعی در بسکتبال تاثیر به سزایی در ارتقاء تمرینات و ورزشکاران داشته است. یکی دیگر از این تجهیزات که از نمونه پیشین بسیار ساده تر است  rebounder passer (وسیله ای که توپ را از زیر حلقه دریافت وبه بازیکن پاس می دهد) است. 

تجهیز زیر حلقه قرار میگیرد. به وسیله یک تور، توپ هایی که از حلقه یا نزدیکی حلقه عبور میکنند را جمع آوری و پاس می دهد. این تجهیز در دوره های آموزشی با به کارگیری هوش مصنوعی تمرینی بسیار حرفه ای و جذاب را برای بسکتبالیست های کشورعزیزمان ایران فراهم کرده.

دستبند هوشمند 

در طول تاریخ با پیشرفت علم و تکنولوژی کنترل در بسیاری از امور به عهده کامپیوترها می باشد. دانشمندان و مخترعان در قرن بیست و یکم طی مطالعات سخت و طاغت فرسا. با هوشمند سازی محیط، در بسیاری از امور باعث آسودگی خاطر و تسریع در انجام کارها شدند. 

از جمله این فناوری ها در ورزش بوده، به تازگی دستبند هایی هست که با اندازه گیری ضربان قلب، فشار خون، سطح اکسیژن خون و دیگر علاءم عمومی و حیاتی  ورزشکار می توانند اطلاعات بسیار مهمی را به مربی، پزشک و خود ورزشکار دهند . 

با تحلیل این اطلاعات می توان بهترین نتیجه را از یک رقابت سطح حرفه ای گرفت.حال از خود می پرسید: پس هوش مصنوعی در بسکتبال  کجاست؟ کامپیوتر مرکزی این دستبند با به کار گیری هوش مصنوعی آنالیز بسیار قوی از بازیکن بسکتبال در هفته بگیرد. 

مربیان و متخصصان ورزش های گروهی همانند بسکتبال و فوتبال با به کارگیری اطلاعات دریافتی از نمایشگر دیجیتال این دستبندها، تیم های خود را جهت رقابت در مسابقات حرفه ای می آزمایند. در حین رقابت با تعویض های سازنده پیروزی را برای خود به ارمغان می آورند. 

هوش مصنوعی در بسکتبال کارساز شد 

دوستداران علم و ورزش با فراهم نمودن هوش مصنوعی در بسکتبال تغییرات بسزایی در این عرصه در ایران به وجود آوردند. راه موفقیت را برای ورزشکاران و مربیان عزیزمان هموار ساختند. با ورود علم الکترونیک و کامپیوتر انسان ها به نوآوری ها و ابداعات بسیار قدرتمندی رسیدند و باعث پیشرفت و ارتقا سطح زندگی و کاری افراد شدند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.