هوش مصنوعی در رادیولوژی انقلابی بر پا می کند

هوش مصنوعی در رادیولوژی انقلابی بر پا می کند

چشم انداز کنفرانس انجمن هوش مصنوعی در رادیولوژی آمریکای شمالی در سال 2020 (RSNA20) برای همه متفاوت بود – شرکت کنندگان و غرفه داران به طور یکسان – همانطور که همه ما با موج سوم COVID-19 دست و پنجه نرم کردیم. کونیکا مینولتا از طریق حضور مجازی خود ، نشان داد که چگونه پیشرفت های آنها در بخش هوش مصنوعی (AI) در حال تغییر دادن عمل رادیولوژی در دو زمینه خاص است: پشتیبانی تصمیم گیری بالینی برای تصویربرداری و افزایش بازده آن از طریق درک زبان طبیعی (NLU).

همکاری متقابل موجب پیشرفت هوش مصنوعی در رادیولوژی شده

برای ادامه این تلاش ها ، کونیکا مینولتا با 1QBit ، یک شرکت نرم افزاری رایانه ای پیشرفته و کوانتومی با تمرکز شدید بر هوش مصنوعی در رادیولوژی، مستقر در کانادا ، همکاری کرده است. 1QBit از تکنیک های پیچیده ای برای حل مشکلات غیرقابل حل محاسباتی استفاده می کند و هر دو شرکت هدف یکسانی دارند. کوین بوردن ، نایب رئیس HCIT محصول در بهداشت و درمان کونیکا مینولتا گفت: “بهبود مراقبت از بیمار با یک هدف و آن هم با سیستم های کیفیت ، واقعاً مهم است.” “برای رسیدن به این هدف ، ما با 1QBit همکاری کردیم تا مجموعه ای بی بدیل را برای کمک به رادیولوژیست ها و اقدامات هوش مصنوعی در رادیولوژی فراهم کنیم.”

هوش مصنوعی در رادیولوژی

1QBit دارای تیمی از دانشمندان ، محققان و توسعه دهندگان نرم افزار یادگیری ماشین است که به صنایع مختلفی با مشکلات محاسباتی دشوار نگاه می کنند و مشخص می کنند که محاسبات کجا می تواند به حل آنها کمک کند. وی افزود: “ما برای ساختن بهداشت عمودی خود زمان و زمان زیادی صرف كرده ایم. ما از کار در پارادایم های مختلف محاسبات آموخته ایم و یادگیری آن را به دنیای کلاسیک محاسبات آموخته ایم ، جایی که ما راه حل های مسئولانه ای را بر اساس علم جامد ایجاد می کنیم. ” . تمرکز اصلی این مشارکت در دو زمینه خاص است: پشتیبانی تصمیم گیری بالینی با اشعه ایکس و NLU.

یک بستر هوش مصنوعی با مشاهده تخصصی

Platform Exa Konica Minolta’s از این نظر منحصر به فرد است که دارای یک پایگاه داده واحد در تمام ماژول ها – RIS ، PACS و صورتحساب است. در این سیستم عامل یکپارچه ، سیستم Exa می تواند برنامه های مختلفی را که ابزارها و منابع را فراهم می کنند ، در خود جای دهد. بنابراین این سیستم عامل هوش مصنوعی در رادیولوژی کاربرد فراوانی دارد.  بوردن گفت: “این واقعاً یک برنامه کاربردی است و نه پایگاه های داده جداگانه ، با هم ادغام شده است.” “این یک پلت فرم کامل با مشاهده تخصصی است که شامل ماموی 3 بعدی ، استرس اکو و ابزارهای ارتوپدی است.”

این ادغام فشرده فرصت های زیادی را برای مشارکت فراهم می کند ، اولین فناوری که 1QBit حدود سه سال برای توسعه آن به نام XrAI صرف کرده است. XrAI ابزاری برای حمایت از تصمیم گیری است که با استفاده از یادگیری ماشینی ناهنجاری های ریه را شناسایی می کند و الگوریتم آن در بستر Konica Minolta Exa کار می کند.  که یکی از ابزار های هوش مصنوعی در رادیولوژی محسوب می شود.

هوش مصنوعی در رادیولوژی

کنترل در دست رادیولوژیست ها با هوش مصنوعی

یکی از هم افزایی هایی که هر دو شرکت از اولین جلسه بر سر آن توافق کردند این بود که به رادیولوژیست این امکان را می داد که تشخیص را درست انجام  دهند ، در حالی که هنوز هم امکان تنظیم وجود دارد. بوردن توضیح داد: “XrAI به رادیولوژیست اجازه می دهد تا آستانه آنچه را كه می تواند یافته در مقابل هوش مصنوعی تشخیص دهد در واقع به پزشك می گوید كه این یافته مثبتی است بدون آستانه”. “من فکر می کنم که این بسیار مهم است ، و آنچه ما در اینجا از نظر الگوریتم انجام داده ایم اولین موردی است که دیده ایم – به درستی ، تصمیم را به دست متخصصان هوش مصنوعی در رادیولوژی می سپاریم.”

کورا موافقت کرد و افزود که اکثر پزشکانی که از این فناوری استفاده می کنند ، این روش را به همکاران و موسسات خود توصیه می کنند ، با توجه به موارد فوق و عملکرد الگوریتم. “ارائه شفافیت کنترل شده توسط کاربر گامی مهم در جهت ایجاد اعتماد در هوش مصنوعی بالینی است. ما اطمینان داریم که این توانمند سازی رادیولوژیست استانداردی را برای نمایش خروجی های هوش مصنوعی در رادیولوژی در آینده ایجاد می کند. رابط تنگ و سخت RIS / PACS کونیکا مینولتا کاملاً به این رویکرد منحصر به فرد کمک می کند. “

  این نرم افزار های طراحی شده می تواند گامی بسیار مهم در پیشبرد علم پزشکی داشته باشد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.