هوش مصنوعی امنیت سایبری را تقویت می کند

هوش مصنوعی امنیت سایبری را تقویت می کند

برای همه مشهود است که تامین امنیت اینترنتی با توجه به تهدیداتی که روز به روز گسترده تر از قبل می شوند از توان برنامه های تامین امنیت استاندارد خارج است.  هوش مصنوعی امنیت سایبری را می تواند خیلی بهتر از سایر برنامه های استاندارد تامین کند. ادغام سیستم های هوشمند  و یادگیری ماشین تحول بزرگ بعدی در حوزه فناوری اطلاعات است.

این سیستم ها موج جدیدی از پیشرفت ها را در پیشرفت های فناوری به ارمغان آورده اند. همچنین روش استفاده سازمان ها از خدمات امنیت سایبری برای جلوگیری از حملات سایبری را دگرگون کرده است. در زمان های قدیم ، امنیت سایبری بر اساس مطابقت الگوی امضا یا قوانین استفاده می شد. با ظهور نرم افزار ضد ویروس ، شرکت ها به آنها اعتماد کردند ، اما از این نرم افزار فقط برای شناسایی بدافزار استفاده می شد که با امضا یا تعریف ویروس مطابقت داشته باشد.

ورود به یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی امنیت سایبری

هر دو این سیستم ها برای تقویت هوش مصنوعی امنیت سایبری به یک اندازه مهم هستند و برای تجزیه و تحلیل و محافظت از سیستم در برابر آخرین تهدیدات امنیت سایبری مورد استفاده قرار می گیرند. مشهور است که تهدیدات در حال ظهور آنقدر سریع کار می کنند که برای ابزارهای امنیتی استاندارد محافظت و مبارزه با حمله سایبری سخت است. به همین دلیل هوش مصنوعی امنیت سایبری و یادگیری ماشینی وارد این زمینه شدند. در اینجا چگونگی کمک هر دو سیستم برای امنیت بهتر در فضای مجازی آورده شده است. این نکات کلیدی را بررسی کنید تا بتوانید در مورد اهمیت هوش مصنوعی امنیت سایبری و یادگیری ماشین نیز بدانید:

هوش مصنوعی امنیت

پیش بینی ها و شناسایی تهدیدهای دشوار و جدید:

حملات بدافزار با گذشت زمان رشد می کنند ، بنابراین شرکت ها به روش های پویاتر مانند سیستم های ML و AI نیاز دارند. این هنگام کار در برابر این نوع حمله ها بسیار مهم است. سیستم های هوش مصنوعی امنیت سایبری با استفاده از داده های ML که از حملات گذشته به دست آمده تقویت می شوند. آنها به طور مداوم ماهیت تهدیدها و حملات قبلی را پردازش می کنند و سایر حملات احتمالی را که می توانند به همان سبک یا شیوه مشابه اتفاق بیفتند ، تشخیص می دهند.

کاهش بار پرسنل امنیت سایبری

پیاده سازی هوش مصنوعی امنیت سایبری و یادگیری ماشینی برای بهبود امنیت سایبری از منافع یک شرکت محافظت می کند ، از جمله مقدار زیادی پول و زمان که در غیر این صورت ، هزینه می شد. یادگیری ماشینی ابزاری بسیار موثر در زمینه امنیت سایبری است که می تواند از طریق تجزیه و تحلیل پیش بینی ، مقدار زیادی از داده ها را برای کاهش سطوح حمله بیاموزد و شناسایی کند. تعداد هشدارهای امنیتی که روزانه ظاهر می شود می تواند برای تیم های امنیتی بسیار زیاد باشد.

بدون کمک این سیستم ها ی هوش مصنوعی طراحی شده ، این متخصصان مجبور می شوند که زمان زیادی را برای تجزیه و تحلیل این تهدیدها یا منتظر ماندن تا حمله برای تحقیقات تشخیصی صرف کنند. هوش مصنوعی و ML با فعال کردن درجات بالاتر از امنیت سایبری به عناصر اصلی امنیت آینده تبدیل شده اند. استفاده از ML و AI برای مقابله با حملات مهاجمان سایبری و بهبود بهداشت سایبری راهی شگفت انگیز برای کمک به شرکت ها برای محافظت از فضای IT مدرن خود در برابر تهدیدات رو به رشد است.

هوش مصنوعی امنیت

تغییر به زیرساخت ابر

تغییر جدید به ابر می تواند دلیل بزرگی برای آسیب پذیری امنیت سازمانی باشد. اما از آنجا که سیستم های یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی امنیت سایبری اکنون مبتنی بر نرم افزار هستند ، تغییر در زیرساخت های ابری آسان است. به عنوان مثال ، نرم افزار آنتی ویروس شما به یک اتصال اینترنتی خوب برای مطابقت با تهدید در زمان واقعی و به روز نگه داشتن پایگاه داده نیاز دارد.

از طریق پایش نرم افزار یادگیری ماشین هوشمند بر روی سیستم ها ، شرکت ها می توانند از خدمات هوش مصنوعی امنیت سایبری ایمن با محیط ابری خود برخوردار شوند و در برابر اصلی ترین ابزار نفوذ بدافزار ایمن باشند. اگر از امنیت ارائه شده توسط ارائه دهنده ابر استفاده می کنید ، یک شرکت می تواند اقدامات امنیتی را در سیستم قرار داده شده تعیین کند.

اهمیت تعامل انسانی برای تامین امنیت با هوش مصنوعی

همانطور که می دانیم ، رایانه ها برای حل مسائل دشوار و خودکار کردن کارهایی که از طریق انسان می توان دریافت کرد ، کارآمد هستند ، اما این قبیل کارها اکثرا توسط رایانه های شخصی انجام می شوند. اگرچه هوش مصنوعی بحث بسیار مهمی در مورد ماشین آلات است ، اما آنها همچنین برای تصمیم گیری آگاهانه و گرفتن دستورات به انسان نیاز دارند.

بنابراین ، می توان گفت که جایگزینی ماشین با انسان امکان پذیر نیست. سیستم های یادگیری ماشین در پردازش زبان طبیعی و شناسایی چهره بسیار خوب عمل می کنند ، اما در نهایت به انسان نیز نیاز دارند تا بتوانند برای تصمیم گیری درست تنظیم شوند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.