مهم ترین تکنولوژی های 2021

مهم ترین تکنولوژی های 2021

موسسه مهندسین برق و الکترونیک امروز نتایج نظرسنجی از افسران ارشد اطلاعات (CIO) و افسران ارشد فناوری (CTO) در ایالات متحده ، انگلستان ، چین ، هند و برزیل در مورد مهم ترین تکنولوژی های کلی 2021 و تأثیر همه گیر COVID-19 در مورد سرعت پذیرش فناوری آنها گزارشی ارائه دادند و انتظار می رود صنایع در سال آینده بیشترین تأثیر را بر فناوری داشته باشند. هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی ، 5G و IoT مهمترین فناوریهای سال 2021 خواهند بود و در این امر موجب می شود تا نقطه عطفی در فناوری پدیدار شود.

کدام یک از مهم ترین تکنولوژی ها در سال 2021 خواهند بود؟

در میان کل پاسخ دهندگان ، تقریباً یک سوم (32٪) می گویند هوش مصنوعی و یادگیری ماشین و به دنبال آن 5G (20٪) و IoT (14٪). براساس بررسی انجام شده توسط  CIOs و CTOS ، تولید (19٪) ، بهداشت و درمان (18٪) ، خدمات مالی (15٪) و آموزش (13٪) صنایعی هستند كه بیشتر تأثیر را از فناوری در سال 2021 خواهند گرفت. در همان زمان ، بیش از نیمی (52٪) CIO و CTO بزرگترین چالش خود را در سال 2021 مربوط به جنبه های بهبود COVID-19 در رابطه با عملیات تجاری می دانند.این چالش ها شامل ساختار دورکاری هیبریدی دائمی و اداری (22٪) ، بازگشایی و بازگشت دفاتر و تأسیسات (17٪) و مدیریت کار از راه دور دائمی (13٪) است. با این حال ، 11٪ اظهار داشتند که تسریع برای متوقف کردن و شروع ابتکارات فناوری اطلاعات با ادامه این محیط غیر قابل پیش بینی بزرگترین چالش آنها خواهد بود. 11٪ دیگر تهدیدهای امنیتی آنلاین ، از جمله تهدیدهای مربوط به کارگران از راه دور ، را بزرگترین چالشی که در سال 2021 مشاهده می کنند ذکر کردند.

پذیرش فناوری ، شتاب و آمادگی در برابر بلایا به دلیل COVID-19

CIO ها و CTO های مورد بررسی به دلیل همه گیری ، در اتخاذ برخی از فناوری ها سرعت بیشتری دارند:

بیش از نیمی از (55٪) پاسخ دهندگان سرعت پردازش رایانش ابری را تسریع کرده اند
52٪ سرعت 5G را تسریع کرده اند
51٪ هوش مصنوعی و یادگیری ماشین را تسریع کرده اند
پذیرش فناوری های اینترنت اشیا ((42٪) ، واقعیت افزوده و واقعیت مجازی (35٪) و کنفرانس ویدیویی (35٪) نیز به دلیل همه گیری جهانی تسریع شده است.

در مقایسه با یک سال پیش ، CIO و CTO با اکثریت قریب به اتفاق (92٪) معتقدند شرکت آنها آمادگی بیشتری برای پاسخگویی به وقفه های احتمالی فاجعه بار مانند نقض داده ها یا یک فاجعه طبیعی دارد. علاوه بر این ، از کسانی که می گویند آمادگی بیشتری دارند ، 58٪ کاملاً موافقند که COVID-19 آمادگی آنها را تسریع می کند. وقتی از آنها سوال شد که کدام فناوری ها بیشترین تأثیر را در بهبود COVID-19 دارند ، از هر چهار نفر یک نفر (25٪) پاسخش هوش مصنوعی و یادگیری ماشین بود.

امنیت سایبری

دو نگرانی اصلی برای CIO ها و CTO ها در مورد امنیت سایبری سازمان آنها مسائل امنیتی مربوط به نیروی کار سیار است از جمله کارمندانی که دستگاه های خود را به کار می آورند (37٪) و اطمینان از امنیت اینترنت اشیا (IoT) (35 ٪) این تعجب آور نیست ، زیرا تعداد دستگاه های متصل مانند تلفن های هوشمند ، تبلت ها ، سنسورها ، روبات ها و هواپیماهای بدون سرنشین به طرز چشمگیری در حال افزایش است. کمی بیش از یک سوم (34٪) از پاسخ دهندگان CIO و CTO گفتند که می توانند 26-50٪ از دستگاههای متصل به تجارت خود را ردیابی و مدیریت کنند ، در حالی که 20٪ از شرکت کنندگان گفتند که می توانند 51-75٪ از دستگاه های متصل را کنترل و مدیریت کنند.

با ویرا سگال کارو همراه باشید

4 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.