هوش مصنوعی در انتخابات

هوش مصنوعی در انتخابات

همراه با Big Data ، فناوری های بعدی که تأثیر بسزایی در انتخابات و زندگی سیاسی خواهند داشت ، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین هستند. انتخابات زمانی است که مردم یک کشور از قدرت عظیمی برخوردار شده و آینده جمعی خود را انتخاب می کنند. هر شهروند برای انتخاب گروه بعدی نمایندگان مشارکت می کند. همانطور که آگاه هستیم ، امروزه فناوری نقش بسزایی در توانایی استفاده از تأثیر دقیق دارد. احزاب سیاسی می توانند بر شهروندی تأثیر بگذارند تا رأی دهند و نامزدهای مربوطه خود را انتخاب کنند. به عنوان مثال ، تیم مبارزات انتخاباتی رئیس جمهور سابق ایالات متحده باراک اوباما Big Data Analytics را اجرا کرده و رأی دهندگان خود را تحریک کرد. و این به حداکثر رساندن تبلیغات ایمیل وی منجر شد که مبلغ 1 میلیارد دلار کمک های مالی کمپین را جمع آوری کرد.

هوش مصنوعی چگونه در انتخابات تاثیر می گذارد ؟

در کمتر از یک دهه ، دنیای رسانه های اجتماعی از توانمندسازی به تهدیدی برای دموکراسی تبدیل شده است. همانطور که همه ما می دانیم ، اینترنت می تواند تعداد زیادی از افراد را به اقدامات سیاسی بکشاند ، همچنین می تواند اطلاعات نادرست درباره نامزدها را جمع آوری کند ، آرا را سرکوب کند و بر لیست رای دهندگان و ماشین آلات انتخابات ایالت تأثیر بگذارد. تا زمانی که محتاط نباشیم ، دنیای جدید AI می تواند خطرناک تر از هر سلاحی در سال های آینده باشد. فن آوری های جدید عصر اطلاعات به عنوان ابزاری ارزشمند برای اقدامات دموکراتیک مخفی شده است زیرا در کشورهای اقتدارگرا ، رسانه های منظم تحت کنترل دولت هستند و باعث انتشار اطلاعات منفی در مورد دولت و نشریه می شوند.

آیا به دلیل هوش مصنوعیرأی گیری مغرضانه انجام می شود؟

هوش مصنوعی می تواند برای تجدید نظر رای دهندگان منفرد استفاده شود. در طول انتخابات ریاست جمهوری 2016 ایالات متحده ، شرکت علوم داده کمبریج آنالیتیکا یک کمپین تبلیغاتی گسترده برای هدف گیری رای دهندگان متقاعد کننده بر اساس روانشناسی فردی خود انجام داد. این اساساً عملیاتی است که به داده های بزرگ و یادگیری ماشینی برای بررسی احساسات افراد متکی است. رأی دهندگان مختلف پیام های متفاوتی را براساس پیش بینی در مورد ادراک آنها نسبت به استدلال های مختلف دریافت کردند. پارانوئیدها تبلیغاتی با پیام های مبتنی بر ترس و افرادی با گرایش محافظه کارانه تبلیغاتی با استدلال بر اساس سنت ها و جامعه دریافت می کنند. با در دسترس بودن داده های زمان واقعی رای دهندگان ، از رفتار آنها در رسانه های اجتماعی گرفته تا الگوهای مصرف و روابط آنها ، این امکان فراهم شد. از رد پای اینترنت آنها برای ایجاد مشخصات منحصر به فرد رفتاری و روانشناختی استفاده می شد. مسئله اینجا فناوری نیست بلکه پیامهای سیاسی ارسال شده است. نامزدی با وعده های انتخاباتی انعطاف پذیر مانند ترامپ به ویژه برای این روش مغرضانه مناسب است. می توان به هر رأی دهنده پیامی سفارشی ارسال کرد یا می توان آگهی سفارشی را نشان داد که بر جنبه دیگری از استدلال خاص تأکید دارد. نکته اصلی این است که این کار به سادگی یافتن عوامل محرک احساسی مناسب برای تحریک هر فرد به عمل است.

آینده انتخابات با هوش مصنوعی چگونه خواهد بود ؟

می توان استدلالهای زیادی را مطرح کرد ، اما به سختی می توان گفت راهی سختگیرانه برای تحلیل تأثیر بی سابقه رویدادهای فعلی بر عادت های رای گیری وجود دارد. با این حال ، ما می توانیم داده های انتخابات گذشته را تجزیه و تحلیل کنیم تا تأثیر ویژگی های مختلف را در انتخابات ریاست جمهوری اندازه گیری و درک کنیم و بینش ها را دریابیم. در یک نظرسنجی در مورد نگرش اروپاییان به فن آوری انجام شد مشخص شد که اگر تصمیمات سیاسی توسط AI به جای سیاستمداران یک بار انتخاب شود ، یک چهارم مردم ممکن است آن را ترجیح دهند. این روند فکر احتمالاً افزایش بی اعتمادی شهروندان به دولت ها و مدل ناامید کننده دموکراسی را نشان می دهد.

به راحتی می توان فناوری را مقصر اشتباهات جهان و یا باخت در انتخابات دانست، اما این دسته از فناوری اساسا به خودی خود ضرری ندارد. روشی که ما از این فناوری برای دستکاری تصمیمات استفاده می کنیم روش صحیحی نیست. برای گمراه کردن ، این فمتوری برای اطلاع رسانی و ایجاد سردرگمی استفاده شده است ام همه اینها فناوری ها ممکن است به همان اندازه دموکراسی را پشتیبانی کنند. درعوض ، باید از آن برای اجرای مبارزات بهتر به روشی مشروع تر استفاده شود. یک رویکرد اخلاقی به هوش مصنوعی می تواند برای آگاهی و خدمت برای رای دهندگان باشد. استارت آپ های هوش مصنوعی مانند Factmata و Avantgarde Analytics چنین راه حل های فناوری را ارائه داده اند. به عنوان مثال ، ربات های سیاسی را برنامه ریزی کنید تا وقتی مخاطبان مقاله هایی را که حاوی اطلاعات غلط شناخته شده است ، به اشتراک می گذارند ، وارد عمل شوند. می توان برای چنین کاربرانی اخطار داد. این می تواند بسیاری از دروغ های نا شناخته تشخیص دهد و از بین ببرد.

با ویرا سگال کارو همراه باشید

3 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.