نسل بعدی کامپیوتر های کوانتومی

نسل بعدی کامپیوتر های کوانتومی

هانیول کامپیوتر های کوانتومی نسل بعدی خود را با نام System Model H1 معرفی کرده است که از دستگاه متمایز شارژ کوانتومی متصل شده (QCCD) و فناوری یون گیر افتاده با طراحی آماده برای به روزرسانی سریع در طول عمر خود بهره می برد. کامپیوتر کوانتومی جدید این شرکت در ابتدا 10 کیوبیت کاملاً متصل ، حجم کوانتومی اثبات شده 128 و ویژگی های منحصر به فرد مانند اندازه گیری مدار میانی و استفاده مجدد از کیوبیت را ارائه می دهد. این تمام ماجرا نیست، هانیول متعهد شده است که طی پنج سال آینده حجم کوانتومی رایانه های کوانتومی خود را حداقل به ترتیب سالانه افزایش دهد.

کامپیوتر های نسل بعدی کوانتومی هانیول چه ویژگی هایی دارد ؟

شرکت ها از طریق یک مدل مبتنی بر اشتراک می توانند به طور مستقیم به سیستم مدل H1 خود از طریق API ابری و همچنین از طریق Microsoft Azure Quantum و شرکای کانال از جمله Zapata Computing و Cambridge Quantum Computing دسترسی پیدا کنند. رئیس شرکت Honeywell Quantum Solutions تونی اوتلی در یک بیانیه مطبوعاتی توضیح داد که چگونه نسل H1 رایانه های کوانتومی آن در طول عمر خود به طور مداوم به روز می شود ، :

“نقشه راه محاسبات کوانتومی تهاجمی Honeywell تعهد ما در دستیابی به مقیاس تجاری برای تجارت کوانتومی ما را نشان می دهد. مدل مبتنی بر اشتراک ما دسترسی مشتریان پیشرفته موجود به Honeywell را برای مشتریان سازمانی نیز فراهم می کند. روش منحصر به فرد Honeywell ما را قادر می سازد تا به طور سیستماتیک و مداوم” H1 ”  از طریق افزایش تعداد کیوبیت ، حتی وفاداری بالاتر و تغییرات ویژگی منحصر به فرد، سیستم ها را ارتقا دهیم. “

سیستم مدل H1

هانیول علاوه بر سیستم اعلام کامپیوتر جدید کوانتومی مدل H1 خود ، تأیید کرده است که در حال حاضر فعالیت های متقابل برای نسل آینده سیستم مدل H2 خود و همچنین فعالیت های توسعه پشتیبانی از نسل H3 خود و فراتر از آن را آغاز کرده است. طبق گفته اوتلی ، تقاضا برای دسترسی به کامپیوتر کوانتومی این شرکت در میان مشتریان سازمانی زیاد است ، وی گفت:

“معرفی سیستم مدل H1 یک نقطه عطف مهم در شکل دهی و تسریع توسعه محاسبات کوانتومی و آوردن توان آن به شرکت ها است. ما در سال 2020 تقاضا سر به فلک کشیدیم و از همکاری با مشتریانی که می خواهند از طریق محاسبات کوانتومی. ” هانیول همچنین نشان داد که DHL و Merk آخرین شرکت های سازمانی هستند که به رایانه کوانتومی آن دسترسی دارند. این سازمان ها قبلاً طیف گسترده ای از موارد استفاده از محاسبات کوانتومی را که شامل داروها و تدارکات و همچنین برنامه های داخلی Honeywell در تجارت و هوا و فضا و عملکرد و فناوری های آن است ، نشان داده اند.

بیانیات شرکت هانیوال در مورد کامپیوتر نسل بعدی خود

“کیوبیت های یون گیر افتاده ما در طبیعت با ساختار اتمی تعریف می شوند ، می توانند به راحتی و با سرعت بیشتری در مقایسه با فناوری های جایگزین کیوبیت که مستقیماً از اتم استفاده نمی کنند ، یکنواخت ساخته و کنترل شوند. به همین دلیل است که ما از اصطلاح “Nature’s Qubit” برای سیستم های خود استفاده می کنیم – کیوبیت های ما همه یکسان و عاری از نقص هستند.” این شرکت در وبسایت جدید خود اعلام کرد :

کامپیوتر های کوانتومی یون گیر افتاده از اتم های شارژ شده (یون) متعدد برای نگهداری اطلاعات کوانتومی استفاده می کنند. سیستم های ما از میدان های الکترومغناطیسی برای نگهداری (به دام انداختن) هر یون استفاده می کنند ، بنابراین می توان با استفاده از سیگنال های مایکروویو و لیزر آن را دستکاری و رمزگذاری کرد.

پیچیدگی این سیستم های کنترل با تخصص ما مطابقت دارد ، زیرا ما ده ها سال است که آنها را ساخته ایم. ما به عنوان پیشرو در رابط های سخت افزاری ، نرم افزاری و کاربر بصری ، از قابلیت های پایان به پایان لازم برای طراحی ، ساخت و ادغام زیر سیستم ها و اجزای حیاتی برای تسهیل فناوری یون به دام افتاده برخوردار هستیم.

بدون شک محاسبات کوانتومی توانایی ما را در انجام محاسبات بسیار بیشتر می کند و با این فناوری درب های جدیدی به سوی سیستم های محاسباتی و کامپیوتر ها باز خواهد شد. بسیاری از شرکت هایی که بر روی پروژه های هوش مصنوعی کار می کنند هم می توانند از این مدل کامپیوتر ها استفاده کنند.

1 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.