پردازش زبان طبیعی (NLP)

پردازش زبان طبیعی (NLP)

پردازش زبان طبیعی یا NLP را به قابلیت متوجه شدن زبان انسان ها توسط کامپیوتر ها گفته می شود.

پردازش زبان طبیعی (NLP) در واقع قدرت ادراک زبان گفتاری و نوشتاری انسان ها توسط ماشین هاست که به واسطه یک الگوریتم انجام می پذیرد. ما در این مقاله بیشتر بر روی پردازش نوشتاری تمرکز می کنیم تا از سو تعبیر هایی که امکان دارد اتفاق بیفتد اجتناب کنیم.

NLP حالت های فعال و غیرفعال را در بر می گیرد. تولید زبان طبیعی (NLG) ، یا توانایی فرموله کردن عباراتی که ممکن است انسانها از آنها استفاده کنند. و درک زبان طبیعی (NLU) یا توانایی ایجاد درک یک عبارت و کلمات موجود در آن عبارت و هدف آن اشاره دارد. در یک سیستم مکالمه ، NLU و NLG متناوب ، به عنوان الگوریتمها، یک عبارت طبیعی را تجزیه و درک می کنند ، و پاسخی رضایت بخش به آن می دهند.

اما بیایید با چیزی ساده تر از یک chatbot شروع کنیم.

مشکلات

بیشتر کارهای علوم کامپیوتر به ترجمه ایده های بشر به شکلی اختصاص دارد که ماشین ها می توانند آن را درک کنند. کد می تواند سطح بالایی مانند Python یا Java یا Ruby باشد که باعث می شود خواندن و نوشتن برای انسان راحت تر شود. اما در زیر این زبانها ، نحوه بیان افکار باید از طریق زبان مونتاژ و کد شیء ، 1 و 0 به خود بیت نزدیکتر شود.

پردازش زبان طبیعی سعی در انجام دو کار دارد:

زبان انسان را درک کرده و تولید می کند. شما ممکن است اینها طرف های منفعل و فعال NLP بنامید. درک زبان طبیعی می تواند به اشکال مختلف به وجود آید. در ساده ترین سطح ، می توانید یک متن را طبقه بندی کنید:

به عنوان مثال ، ممکن است یک ایمیل داشته باشید و می خواهید بدانید عصبانی هستند یا خوشحال هستند ، زیرا شما در خدمات مشتری کار می کنید. NLP می تواند این کار را انجام دهد ، و آن را تجزیه و تحلیل احساسات می نامند. یا شاید شما یک بخش منابع انسانی باشید و می خواهید دسته های رزومه ای را که برای توصیف شغل وارد می شوید ، طبقه بندی کنید. یعنی کسی که درخواست نقش طراح UX را دارد کسی که تجربه UX را داشته باشد یا کسی که از حرفه قبلی به عنوان یک هنرمند ذوزنقه در حال چتر نجات است؟ NLP هم می تواند این کار را انجام دهد.

1 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.