هوش مصنوعی(AI) واکتشافات فضایی(Space Exploration)

هوش مصنوعی(AI) واکتشافات فضایی(Space Exploration)

هوش مصنوعی در اکتشاف فضا در حال حرکت استدر طول سال های آینده، ماموریت های جدید به نظر می رسد توسط  AIتقویت شده و به جای ما سفر به دنباله دار، قمر، و سیاره ها و کشف امکانات معدن سیارک هارا انجام دهد.

 لئوپولت سامر، رئیس دفتر مطالعات پیشرفته و مطالعاتی ESA ، در مصاحبه ای با مجله  Singularity Hub  گفتAI  در حال حاضر یک بازی مبدل است که تحقیقات علمی و اکتشاف را بسیار کارآمد ساخته است. ما در مورد دو برابر شدن حرف نمی زنیم، بلکه در مورد چندین برابر صحبت می کنیم. »

مثالهای زیاد

تاریخچه AI و اکتشافات فضایی قدیمی تر از آن است که احتمالا فکر می کنند. که در حال حاضر نقش مهمی در تحقیق در سیاره ما، منظومه شمسی و جهان داشته است. از جمله سیستم های کامپیوتری و نرم افزار توسعه یافته ، بنابراین موارد استفاده AI.بالقوه است

ماهواره زمین بین 1 (EO-1) یک مثال خوب است. از آنجا که راه اندازی آن در اوایل 2000 بود، سیستم هوش مصنوعی پردازنده آن کمک به بهینه سازی تجزیه و تحلیل و پاسخ به رخدادهای طبیعی مانند سیل و فوران های آتشفشانی کرده. در بعضی موارد، AI توانست EO-1 را برای شروع تصویربرداری آماده کند تا خلبانان زمینی حتی متوجه نشوند که اتفاق افتاده است.

نمونه های دیگر ماهواره و نجوم فراوانندکاتالیزاسیون و تجزیه و تحلیل تصویر آسمانSKICAT ) با طبقه بندی اشیاء کشف شده در طول دومین بررسی پالومار Sky کمک کرده است، و هزاران اشیاء دیگر را که در وضوح کم گرفته شده اند، طبقه بندی می کنند تا انسان بتواند آن را مطالعه کندسیستم های مشابه AI به ستاره شناسان کمک کرده اند تا 56 لنز گشتاور ممکن را شناسایی کنند که نقش مهمی در ارتباط با تحقیقات در مواد تاریک بازی می کنند.

توانایی AI برای تراول از طریق حجم وسیعی از داده ها و پیدا کردن همبستگی به طور فزاینده ای در ارتباط با استفاده بیشتر از داده های موجود تبدیل خواهد شد. سازمان فضایی اروپا ENVISAT تولید در حدود 400 ترابایت داده جدید در هر سال دارد

آماده سازیAI برای مریخ

AI برای بهینه سازی مسیر و بارگیری استفاده می شود . هر دو این مراحل مهم اولیه به مأموریت بعدی مأموریت ناسا به مریخ، مریخ 2020 Rover است ، که، به طرز جادویی، در اوائل سال 2021 به سیاره قرمز فرود می آید.

AI به نام AEGIS در حال حاضر در سیاره قرمز در حال حاضر گرداننده رورورهای فعلی ناسا است. این سیستم می تواند هدف خودمختاری دوربین ها را کنترل و انتخاب کند که چه چیزی را بررسی کند. با این وجود، نسل بعدی AI ها قادر به کنترل وسایل نقلیه هستند، به طور خودکار با انتخاب مطالعه کمک می کنند و به صورت پویا برنامه ریزی و انجام وظایف علمی را انجام می دهند.

در طول زندگی حرفه ای او، جان لیف جرگنسن از DTU Space در دانمارک، تجهیزات و سیستم هایی را طراحی کرده است که در حدود 100 ماهواره قرار گرفته اند و شمارش شده انداو بخشی از گروهی است که در زمینه ابزار علمی مستقل PIXL مریخ 2020 Rover قرار دارد که استفاده گسترده از AI را به همراه داردهدف این تحقیق این است که بررسی کنیم که آیا شکل های زندگی مانند استارماتولیت ها در مریخ بوده است یا خیر.

AI همچنین با PIXL به طور مستقل در طول شب کار می کند و به طور مداوم تنظیم می کند که تغییرات محیط را اندازه می گیرد – دمای تغییرات بین روز و شب می تواند بیش از 100 درجه سانتیگراد باشد، به این معنی که زمین زیر رور، دوربین ها، بازو رباتیک و سنگ در حال مطالعه همه در حال تغییر تفاوت ها هستند.

اول مریخ، سپس قمرها

مریخ احتمالا دور از مقصد نهایی AI ها در فضا است . قمر مشتری نظر دانشمندان را به خود جلب کرده است. به خصوص اروپا ، که می تواند یک اقیانوس زیرزمینی را به خانه بیاورد و زیر پوسته ی یخی ضخامت حدود 10 کیلومتر دفن شده است. این یکی از نامزدهای احتمالی برای پیدا کردن زندگی در جاهای دیگر در منظومه شمسی است.

در حالیکه این مأموریت ممکن است در آینده باشد، ناسا در حال حاضر قصد دارد تا تلسکوپ فضایی جیمز وب را به حدود 1.5 میلیون کیلومتر دورتر از زمین در سال 2020 راه اندازی کند. بخشی از این مأموریت شامل سیستم های مستقل قدرتمند AI که نظارت بر استقرار کامل از آینه 705 کیلوگرم تلسکوپ را دارند می شود.

فاصله بین زمین و اروپا، یا زمین و تلسکوپ جیمز وب، به معنای تأخیر در ارتباطات است. این، به نوبه خود، باعث می شود که صنایع دستی بتوانند تصمیمات خود را اتخاذ کنند. نمونه هایی از پروژه مریخ راننده نشان می دهد که ارتباط بین یک رورور و زمین می تواند به دلیل فاصله زیاد 20 دقیقه طول بکشد. یک مأموریت اروپایی زمان های ارتباطات بسیار طولانی تر رادر پی خواهد داشت.

Terraforming آینده خانه ما

علاوه بر آینده، انتظار می رود. موشك هایی مانند مریخ تركیبی،  بدون AI، برای انطباق سایر سیارات با شرایط مشابه زمین غیرممکن است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.