پلتفرم هوش مصنوعی کمک به کشاورزان توسط IBM ساخته شد

پلتفرم هوش مصنوعی کمک به کشاورزان توسط IBM ساخته شد

IBM  سیستمی است که به صورت یک سرویس مدیریت شده برای کشاورزان در دسترس است و کشاورزان را در پیش‌بینی‌های پیرامون محصولات و مبارزه با آفات و… کمک می کند.

IBM  برای پایدارتر ساختن بازار, یک پلتفرم جدید برای کشاورزان راه اندازی کرده است که این پلتفرم ,پلتفرم تصمیم گیری واتسون نام دارد.

این پلتفرم با ترکیب هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و راهکارهای مبتنی بر فضای ابری توانسته است اطلاعاتی مبتنی بر شواهد و مستندات به کشاورزان عرضه کند.

همچنین این پلتفرم با پیش‌بینی زمان برداشت محصولات و حجم محصولات ارائه‌شده کمک می کند. و از طرفی می‌توانند بهترین رویکردها را برای آبیاری، کاشت گیاهان، بارورسازی و اصول ایمنی کشاورزان شناسایی کنند.

پلتفرم تصمیم‌گیری واتسون, پیش بینی های IBM  را  در کشاورزی بهبود بخشیده است و هر نوع عامل کلیدی تاثیر گزار بر محصورلات کشاورزی از جمله  سطح رطوبت , دمای خاک و فشار محصولات و….را به نمایش می گذارد.

یکی از پیش بینی های IBM  , آفت ها و بیماری ها محصولات کشاورزی است.

کشاورزان از پهبادهایی که برای ارسال تصاویر گرفته‌شده به سیستم ابری IBM به ‌منظور دریافت تجزیه‌ وتحلیل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی که نشانه‌هایی از بیماری محصول یا دادن تصاویر نمای نزدیک از بالای گیاهان به الگوریتم‌های کامپیوتری آشکارکننده‌ی بیماری‌ها استفاده می کنند.

ازدیگر خدمات این پلتفرم می توانیم به سرویس  Watson Discovery for Salesforce اشاره کنیم.

این سرویس اطلاعات واسطه‌های خدمات مشتریان درمورد نیازهای مشتریان در زمان‌های مشخص را در اختیاران کشاورزان قرار می دهد تا کشاوزان بدانند کدام محصول و در چه زمانی  متقاضی دارد.

شرکت IBM  مدعی شده است که هوش مصنوعی واتسون علاوه بر صنعت کشاورزی در 20 صنعت مختلف در80 کشور بهره برده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.