هوش مصنوعی مقابله با تروریسم هسته‌ای را انجام می دهد

هوش مصنوعی مقابله با تروریسم هسته‌ای را انجام می دهد

آژانس انرژی اتمی ژاپن در پی وقوع یك اقدام تروریستی، با درخواست پلیس، مواد هسته‌ای جمع‌آوری‌شده از صحنه را با استفاده از پایگاه داده‌های موجود در مورد خصوصیات این مواد، بررسی می‌كند. 
این آژانس با توسل به این تكنولوژی زمان و مكان تولید مواد غیرقانونی و دیگر اطلاعات موردنیاز برای پیگرد جزایی را تعیین می‌كند.
به گفته مقامات ژاپنی، این آنالیزها تاكنون با اتكا بر قابلیت‌های پژوهشگران انجام می‌شد اما امید آن می‌رود كه بتوان با استفاده از هوش مصنوعی، این فرآیند را تسریع كرد. 
«یوشیكی كیمورا» از محققان آژانس انرژی اتمی ژاپن می‌گوید: «سرعت و دقت تشخیص مواد هسته‌ای با استفاده از هوش مصنوعی بالا می‌رود. ما بر روی این مسئله كار می‌كنیم و امید داریم كه بتوان در آینده از این تكنولوژی در تدابیر مقابله‌ای در مواجهه با اقدامات تروریستی استفاده كرد.» 
تصمیم ژاپن برای استفاده از هوش مصنوعی برای آنالیز مواد هسته‌ای برجای مانده از اقدامات تروریستی، هم‌زمان با آن گرفته شده كه این كشور در آستانه برگزاری رقابت‌های المپیك و پارالمپیك 2020 در توكیو، با نیاز به ارتقای امنیت خود در برابر تروریسم هسته‌ای و دیگر تهدیدات، روبه‌روست. 
نگرانی جامعه جهانی از آن است كه تروریست‌ها به مواد رادیواكتیو دست یافته و از آن‌ها برای ساخت بمب كثیف (Dirty Bomb) استفاده كنند. 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.