یادگیری عمیق (DL) و ایدز/اچ آی وی (AIDS/HIV)

یادگیری عمیق (DL) و ایدز/اچ آی وی (AIDS/HIV)

هیچکدام از ما به تنهایی اندازه همه انسان ها عاقل نیست بنابراین در هر کجا ، یادگیری درمان عمیق در پزشکی ضروری است. در حال حاضر تصور AI قادر به یادگیری عمیق – که به طور خاص برای پزشکی ساخته شده ، و برای تشخیص. برنامه ریزی شده استمی تواند یک نیروی باور نکردنی و کار آمد باشد.
و ما به تمام این نیروهای ضرب الاجلی که می توانیم در این جنگ بی پایان با بیماری برویم، از جمله یادگیری عمیق نیاز داریم. همانطور که گفته شد، یک تله موش بهتر بسازیم و طبیعت یک موش بهتر خواهد ساخت. مطمئنا به اندازه کافی، بیماری ها تکامل پیدا می کنند.حتی ویروس ها. همانطور که می دانید، انواع مختلفی از HIV وجود دارد  گروه M فقط یک نوع “اول” (HIV-1) است که مسئول بیماری ایدز انسان است. اما حدود دوازده زیرمجموعه در گروه M وجود دارد که هر کدام از آنها در منطقه زیستی خود هستند.
یکی از موانع درمان HIV، تغییرات ژنتیکی بالا است. تهیه داروهای مبتنی بر آنتیبادی که بتواند با یک ویروس که به طور مداوم در اطراف ژنوم آن تغییر ایجاد می شود دشوار است ، آزمایشات برای واکسن در حال انجام است، اما هیچ کس آن را کاملا به دست نیاورده است، بخشی به دلیل این جهش دائمی است.
مطلب شگفت انگیز در مورد ویروس ها این است که در زیر غشا آنها چیزی جز یک ماده ژنتیکی نیستند، حاوی سر و دم و کدهای تکراری ژنتیکی هستند، به علاوه چند خط فراداده که ممکن است برای یک پروتئین یا یک باشد. درست مثل اینکه می توانید تغییرات را در Word دنبال کنید، می توانید تغییرات در یک ویروس را در طول زمان ، با توجه به نمونه های کافی و سرمایه کافی از نیرو های محاسباتی. مشاهده کنید به این صورت که ما در مورد همه این زیرتیم ها می دانیم.

اچ آی وی حمله به سلول های قرمز خون
تجزیه و تحلیل چند متغیره یک قدرت خاص از AI است. نوعی پیچیده ای از تعداد نانومواد است که می تواند تیمی از ده ها دانشمند را برای سال ها مشغول نگه دارد، مثل این که چگونه ما آن مدل های پیش بینی کننده از آنچه کهکشان ها در هنگام برخورد آنها اتفاق می افتد یاد می گیریم، و یا نحوه عملکرد آیرودینامیکی در خودرویی که به طور کامل با CAD طراحی شده است.
این همان کاری است که AI متحد قدرتمند در مبارزه با اچ آی وی می کند.
بسیاری از عوامل بر گسترش بیماری ها. اثر می گذارند. فراتر از توالی ژنتیکی خود پاتوژن و عوامل فاجعه ای که برای آن کد گذاری می شود، هنوز بسیاری از متغیرهای دیگر وجود دارد. نیروهای اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و هواشناسی می توانند جنبش مردم را به صورت فردی و غیرمستقیم تغییر دهند. بحران اعتیاد به مواد مخدر و هروئین در سراسر دنیا وجود دارد و پس از آن یک فاجعه عفونت های اچ آی وی از طریقاستفاده مشترک سوزن سرنگ وجود دارد. مردم در اطراف این سیاره سفر می کنند و با افرادی که میزبان پاتوژن می باشند مسافرت می کنند.
اما ما می توانیم از AI برای ساخت یک ارزیابی دقیق و آگاهانه از بسیاری از نیروهای و عوامل مختلف استفاده کنیم، با افزودن این حجم داده های چند متغیره به یک برنامه که می تواند تمام کسانی که نرخ تغییر را دارند به یک باره پیگیری کند. ما می توانیم آموزش های عمیق و شبکه های عصبی را به منظور جلوگیری از الگوهایی که نمی بینیم، بکار ببریم و سپس از این الگوها برای ردیابی و پیش بینی گسترش و تغییر بسیاری از زیرمصرفی از اچ آی وی استفاده کنیم.
اما کار AI هنوز تمام نشده است. مقایسه تغییرات در کد ژنتیکی با میزان عفونت و عوامل ویروسی باعث می شود که ما بتوانیم یک مدل بهتر برای کار با یک واکسن برای این ویروس داشته باشیم. و اگر ما در نهایت توانستیم یک AI را طراحی کنیم که ای تغییرات را شناسایی کند ، واقعا یک دست آورد بزرگ است است. تصور کنید AI که با ویروس tracks می شود. یک هوش مصنوعی ساخته شده با این هدف که می تواند راه حل را در اختیار ما بگذارد ،و اگر به اپیدمیولوژی و ویروس شناسی اعمال شود، می تواند این علم را به مرحله بعدی ببرد
.

2 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.