استفاده دولت از هوش مصنوعی الزامات آینده

استفاده دولت از هوش مصنوعی الزامات آینده

هوش مصنوعی Artificial Intelligence or AI در دولت


استفاده دولت از هوش مصنوعی : هوش مصنوعی (َartificial Intelligence or AI) طیف وسیعی از کاربردها در دولت دارد. این می تواند برای اهداف سیاست عمومی (در زمینه هایی مانند خدمات اورژانسی، بهداشت و رفاه) و همچنین کمک به عموم برای برقراری ارتباط با دولت (از طریق استفاده از دستیاران مجازی) استفاده شود.

طبق نظر بازرگاني هاروارد، “استفاده از هوش مصنوعي به بخش عمومي گسترده و در حال رشد است مثل استفاده آن در صنعت دیجیتال مارکتینگ و یا در طراحی سایت فروشگاهی، با تجربيات اوليه در سراسر دنيا” هيلمهر از مرکز مرکز تحول و نوآوري دموکراتيک در دانشگاه هاروارد اشاره مي کند. که هوش مصنوعی AI در دولت جدید نیست.

با خدمات پستی با استفاده از روش ماشین در اواخر دهه 1990 برای تشخیص دست خط در پاکت به صورت خودکار نامه نامه استفاده از هوش مصنوعی AI در دولت با مزایای قابل توجهی (از جمله بهره وری که منجر به صرفه جویی در هزینه) می شود، نیز دارای خطرات است.

استفاده از هوش مصنوعی (AI) در دولت
استفاده بالقوه از هوش مصنوعی AI در دولت گسترده و متغیر است، با Deloitte با توجه به اینکه “فناوری های شناختی می تواند در نهایت انقلابی در هر جنبه از عملیات دولتی مهر نشان می دهد. که شش نوع مشکالت دولت برای برنامه های کاربردی هوش مصنوعی AI مناسب است:

تخصیص منابع – مانند جایی که پشتیبانی اداری برای تکمیل وظایف سریع تر است.
مجموعه داده های بزرگ – که در آن اینها برای کارکنان برای کار با کارآیی بسیار زیاد است. و مجموعه داده های چندگانه می تواند برای ایجاد بینش بیشتر ترکیب شود.
کمبود کارشناسان – از جمله مواردی که می توانید پاسخ های اساسی را رعایت کنید. و مسائل مربوط به طرز تفکر را یاد بگیرید.
سناریو پیش بینی شده – داده های تاریخی وضعیت را پیش بینی می کند.
روش کار – کارهای تکراری که در آن ورودی ها یا خروجی ها یک پاسخ باینری دارند.
داده های متنوع – جایی که داده ها اشکال مختلف (مانند بصری و زبانی) را می گیرند و باید به طور منظم خلاصه شوند.
مگر می گوید: “در حالی که استفاده از هوش مصنوعی AI در فعالیت های دولتی با گسترش سریع هوش مصنوعی AI در بخش خصوصی همخوانی ندارد، موارد استفاده بالقوه در بخش عمومی منحصر به فرد در بخش خصوصی است.

استفاده بالقوه و واقعی از هوش مصنوعی AI در دولت را می توان به سه دسته گسترده تقسیم کرد: کسانی که به اهداف سیاست عمومی کمک می کنند؛ کسانی که به تعاملات عمومی با دولت کمک می کنند؛ و سایر موارد استفاده می شود.
مشارکت در اهداف سیاست عمومی
طیف وسیعی از نمونه هایی وجود دارد که در آن هوش مصنوعی AI می تواند به اهداف سیاست عمومی کمک کند پس باید تقویت تحقیقات هوش مصنوعی بیشتر شود. این شامل:

دریافت مزایا در از دست دادن شغل، بازنشستگی، از دست دادن، تولد فرزند، تقریبا بلافاصله، به روش خودکار (بنابراین بدون نیاز به اقدامات از شهروندان)
طبقه بندی تماس های اضطراری بر اساس ضرورت آنها (مانند سیستم استفاده شده از اداره آتش نشانی سینسیناتی در ایالات متحده
تشخیص و پیشگیری از گسترش بیماری ها
کمک به کارمندان دولتی در انجام پرداخت های رفاهی و تصمیم گیری های مهاجرتی؛
رسیدگی به شکایات محرمانه
ترویج موارد مراقبت بهداشتی
نظارت بر رسانه های اجتماعی برای بازخورد عمومی در مورد سیاست ها
نظارت بر رسانه های اجتماعی برای شناسایی شرایط اضطراری
شناسایی مزایای تقلب منفی
پیش بینی یک جرم و توصیه به حضور پلیس بهینه
پیش بینی تراکم ترافیکی و تصادفات اتومبیل
پیش بینی نیازهای تعمیر و نگهداری جاده
شناسایی نقض مقررات بهداشتی
ارائه آموزش شخصی به دانش آموزان
علامت گذاری مدارک امتحان
و کمک به دفاع و امنیت ملی

کمک به تعاملات عمومی با دولت
هوش مصنوعی می تواند برای کمک به اعضای عمومی برای برقراری ارتباط با دولت و دسترسی به خدمات دولتی، از جمله موارد زیر استفاده کند:

پاسخ دادن به سوالات با استفاده از دستیاران مجاز یا chatbots (نگاه کنید به پایین)؛
تقاضای هدایت به حوزه مناسب درون دولت
پر کردن فرم ها
کمک به جستجوی اسناد (به عنوان مثال جستجوی علامت تجاری استرالیا و
قرار ملاقات زمان بندی.
مثال هایی از دستیاران مجازی یا chatbots که توسط دولت مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از:

در ماه فوریه سال 2016، اداره مالیات استرالیا یک دستیار مجازی در وب سایت خود به نام “الکس دارد. همانطور که در 30 ژوئن 2017، الکس می توانست به بیش از 500 سوال جواب دهد، 1.5 میلیون مکالمه را انجام داد و بیش از 81 درصد از سوالات در اولین تماس را حل کرد.
استرالیا برنامه ملی بیمه معلولیت (NDIS) در حال توسعه یک دستیار مجازی هوش مصنوعی به نام “نادیا” است که شکل نماد را با استفاده از صدای بازیگر کیت بلانشت می گیرد. نادیا در نظر گرفته شده است تا به کاربران NDIS برای هدایت سرویس کمک کند. با توجه به هزینه 4.5 میلیون دلار، این پروژه پس از تعدادی از مسائل به تعویق افتاده است.

نادیا با استفاده از آی بی ام واتسون توسعه یافت، با این حال، دولت استرالیا با توجه به سیستم عامل های دیگر مانند مایکروسافت کورتانا برای توسعه بیشتر آن است.
اداره خدمات انساني دولت استراليا در بخشي از وب سايت خود از دستياران مجازي براي پاسخگويي به سوالات استفاده مي کند و کاربران را تشويق مي کند که در کانال ديجيتالي ماندند. همانطور که در دسامبر 2018، یک دستیار مجازی به نام “سام” می تواند سوالات عمومی در مورد خانواده، شغلی و پرداخت دانش آموزان و اطلاعات مربوطه را پاسخ دهد.

این گروه همچنین یک دستیار مجازی داخلی به نام “MelissHR” را معرفی کرد تا کار کارکنان اداره برای دسترسی به اطلاعات منابع انسانی را آسانتر کند .


کلمات مرتبط : هوش مصنوعی، هوشمند سازی مدیریت بحران

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.