کشاورزی و هوش مصنوعی

کشاورزی و هوش مصنوعی

طبق گفته شرکت بین المللی داده (IDC) ، هزینه های جهانی برای هوش مصنوعی بیش از 50 درصد افزایش می یابد و تا سال 2021 تقریباً به 58 میلیارد دلار می رسد. نیمی از هزینه های جهان به ابزارها و ماشین آلات هوش مصنوعی اختصاص خواهد یافت و این امر به خاطر تغییر در سبک زندگی ، تولید و امور مالی و بانکی است. یکی از صنعت هایی که هوش مصنوعی به آن وارد شده کشاورزی است. در کارهای باغبانی و کشاورزی به طور فزاینده ای از چت بات ها و ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی استفاده می شود. به ویژه در آسیا و آمریکای جنوبی. با گذراندن دوره های هوش مصنوعی که به آنها کمک می کند جنبه پیچیده و آینده نگرانه هوش مصنوعی را درک کنند ، تعداد بیشتری از افراد در مورد هوش مصنوعی و برنامه های باغبانی آن یاد می گیرند.

چرا از هوش مصنوعی در کشاورزی و باغبانی باید استفاده کنیم ؟

تشخیص و رفع اشکالات

باغداران و کشاورزان در سراسر جهان با مشکلاتی مانند حشرات و آفات ناخواسته که محصولات زراعی را می خورند ، عدم آگاهی از آفت کش مناسب برای محصولات خود ، عدم اطلاع از زمان مناسب برای کاشت محصول خاص ، عدم درک کمبود تغذیه محصول و بلد نبودن نحوه خرید تجهیزات برای مزارع مواجه هستند. گیاهان می توانند از طریق آب ، هوا، و خاک به بیماری هایی مبتلا شوند که در نبود کارشناس متخصص  می تواند تشخیص داده نشود و مشکلاتی را برای مزرعه و باغداران ایجاد کند. امروزه هوش مصنوعی می تواند مشکلات واقعی را تشخیص دهد و در امر کشت کمک کند. هوش مصنوعی همچنین در انجام اقداماتی از قبیل مدیریت و بازرسی محصول ، آبیاری گیاه و سمپاشی سموم دفع آفات کمک خواهد کرد. این فناوری  تعاملی ، شهودی و آموزشی است ، و موجب می شود که سیستم هوشمند تر و آینده نگر تر شود.

راهکار های  هوش مصنوعی

از طریق رباتیک کشاورزی ، نظارت بر خاک و گیاهان ، و با انجام پیش بینی های پشتیبانی شده از داده ها ، هوش مصنوعی در زمینه کشاورزی و کشاورزی در حال ظهور است. داده های خاک و داده های عملکرد محصول ذخیره می شود و برای تولید الگوریتم هایی که تصمیم می گیرند آب و نور در اختیار گیاه قرار گیرد یا خیر ، تجزیه و تحلیل می شود. دانشمندان حدس می زنند که تا سال 2050 جمعیت کره زمین به نه میلیارد نفر خواهد رسید که این امر موجب می شود تا برای افزایش 70 % محصولات کشاورزی به هوش مصنوعی روی آورده شود. همچنین با استفاده از این فناوری می توان  کشاورزی شهری را گسترش داد تا افراد بتوانند محصولات مورد نیاز خود را تولید کنند.

آینده کشاورزی با هوش مصنوعی

غذای بیشتر با مصرف آب و منابع کمتر

در مواقع کمبود آب ، استفاده از هوش مصنوعی در کشاورزی و باغبانی،  به صرفه جویی در مصرف آب کمک می کند. این سیستم ها از انرژی خورشیدی برای عملکرد استفاده می کند ، بنابراین راهی بدون آلودگی نیز هستند. کشاورزی هوشمند بازده سرمایه گذاری را به حداکثر می رساند و آن را به یک انتخاب هوشمندانه اقتصادی تبدیل می کند.

صنعت کشاورزی غیرمتمرکز

اگر سناریو یک آرمانشهر عملی شود و اگر هرکس از گزینه های قابل حمل کشاورزی در خانه استفاده کند ، خواه یک شهرک شهری باشد یا روستایی ، این صنعت به طور عملی منحل می شود.

غذای تازه و سالم بر سر سفره ها

محصولات مزرعه ای با استفاده ناچیز از سموم دفع آفات و علف کش ها برای از بین بردن آفات در خانه پرورش داده می شوند. غذاخوری ها می توانند مواد اولیه خود را پرورش دهند و ظرف چند ساعت پس از برداشت از آنها استفاده کنند.

غذای ارزانتر

از آنجا که گیاهان در خانه پرورش می یابند ، کشورها مجاز به واردات محصولات غذایی در سطح بین المللی نخواهند بود. صنایع غذایی بسیار محلی و آزمایشی خواهند شد. مردم قادر خواهند بود گیاهان مورد نیاز خود  را به جای خرید با نرخ های گران از بازار، تولید کنند.

حضور کشاورزی در مناطق غیر حاصلخیز جهان

كشاورزی عمودی در مناطق خشك ، نيمه خشك و خشکسالی جهان ، يا توليد محصولات زراعی محدود و گونه های نادر، كاربرد مستقيم دارد.

از این رو بسیاری از شرکت هایی که در زمینه هوش مصنوعی فعالیت می کنند در این صنعت سرمایه گذاری کرده اند تا بتوانند در آینده نه چندان دور محصولات تغذیه ای در کره زمین را تامین کنند.

1 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.