هوش مصنوعی به بیماران اوتیسم بهبود می بخشد

هوش مصنوعی به بیماران اوتیسم بهبود می بخشد

ند ساهین (Ned Sahin)، دانشمند عصب شناسی و بنیانگذار شرکت Brain Power، چنین فکر می کند. او بخشی از موجی از دانشمندان است که امیدوارند تکنولوژی بتواند مهارتهای اجتماعی و تعامل اجتماعی افراد مبتلا به اوتیسم را بهبود بخشد.

در این میان تعداد روزافزونی از استارت آپ ها هستند که صنعت آموزش و پرورش را با برنامه ها و راه حل هایی که در زمینه های تخصصی خود دارند هدف قرار داده اند. Google Chromebooks و Apple iPads در کلاس های درس رایجتر از گذشته شده اند، مطالعه ی eSchool News نشان میدهد که استفاده از AI در آموزش و پرورش تا سال 2021 نزدیک به 50 درصد خواهد بود.

با توجه به تحقیقات شرکت Metaari، از 7/3 میلیارد دلار در سال 2016، سرمایه گذاری جهانی در شرکت های فناوری آموزشی را به میزان 9.6 میلیارد دلار رشد داده است

در حال حاضر، سیل سرمایه گذاری، فن آوری های مصرف کننده و شرکت های بزرگ را هدف قرار می دهد، فقط 13٪  از این سرمایه به شرکت هایی که محصولات کالاهای مدرسه می سازند و تنها 8٪ به شرکت هایی که آموزش عالی را هدف قرار می دهند تعلق می گیرد.

کمک هوش مصنوعی به اوتیسم

برای افرادی که مبتلا به اوتیسم هستند، فناوری های جدید ممکن است برای دستیابی به پتانسیل کامل در مدرسه و نیز ارزیابی داده ها و بهبود تحقیقات در شرایط آنها کمک کنند. سازمان بهداشت جهانی (WHO) برآورد می کند که یکی از 160 کودک مبتلا به اختلال طیف اوتیسم است و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها می گوید این رقم در ایالات متحده در حدود 59 است.

آگاهی عمومی

افزایش آگاهی، تعدادی از پروژه ها را به وجود آورده است. اوتیسم اسپیکس، یک سازمان حمایت از بیماران اوتیسم است که با  همکاری گوگل در یک برنامه تحقیق برای مطالعه ژنتیک 10000 خانواده دارای افراد مبتلا به اوتیسم فعالیت می کند. سامسونگ یک برنامه تولید کرده است که به کودکان مبتلا به اوتیسم کمک می کند تماس چشمی برقرار کنند  وتبلت ای با این قابلیت به برخی خانواده ها اهدا کرده است.

برین پاور (Brain Power) می خواهد به آموزش مهارت های عملی برای کودکان و بزرگسالان مبتلا به  اوتیسم با استفاده از گوگل گلاس و طیف وسیعی از برنامه های ارائه بازخورد به وضعیت بپردازد. برنامه های بازی مانند به کلاودی (Cloud) متصل می شوند که AI برای ایجاد بینش سریع برای کودکان، والدین و معلمان آنها مورد استفاده قرار می گیرد.

      برنامه های بازی مانند می توانند افراد مبتلا به اوتیسم را در تماس چشمی و تعامل کمک کنند.

در یکی از برنامه های Emotion Charades، فرد مبتلا به اوتیسم عواطفی را که در هر طرف از چهره فرد مشهود  است،را می بیند و سپس سر خود را به سمت چپ می چرخاند تا انتخابی را که با علامت چهره مطابقت دارد انجام دهد . در عین حال، نرم افزار Brain Power به طور خودکار عملکرد بازی و همچنین زبان بدن را کنترل می کند و علائم اضطراب را بررسی می کند.

WHO می گوید که اوتیسم می تواند توانایی فرد برای شرکت در جامعه را محدود کند، پیدا کردن راه هایی برای استفاده از تکنولوژی برای رفع این راه می تواند مورد استقبال قرار گیرد.

2 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.