تاثیر هوش مصنوعی بر سلامت بیماران در آسیا

تاثیر هوش مصنوعی بر سلامت بیماران در آسیا

براساس گزارش جدیدی از MIT Technology Review Insights ، فناوری های هوش مصنوعی تأثیر قابل توجهی بر سلامت بیماران در سراسر آسیا می گذارند.

گزارش 25 صفحه ای با عنوان “هوش مصنوعی در مراقبت های بهداشتی: ظرفیت ، توانایی و آینده سلامت فعال در آسیا” در وب سایت MIT Technology Review Insights موجود است. بایدو ، یک شرکت فناوری مستقر در خارج از پکن ، چین ، حمایت از توسعه آن است.

در حال حاضر بخش اعظم آسیا از منابع خسته شده رنج می برد و انتظار می رود اوضاع در سال های آینده بدتر شود. خوشبختانه ، نویسندگان گزارش توضیح دادند ، پیشرفت در هوش مصنوعی به فراهم آوردن برخی از احساسات تسکین دهنده برای ارائه دهندگان خدمات درمانی و خود بیماران کمک کرده است.

این گزارش همچنین تأکید می کند که فقط پیشرفت های مهم در هوش مصنوعی مهم نیستند بلکه قادر به توضیح چگونگی عملکرد هوش مصنوعی برای عموم هستند. در نهایت فناوری واقعی باید “نقش حمایتی” ایفا کند ، زیرا خود پزشکان رهبری می کنند و بیماران را در صورت لزوم درگیر می کنند.

کلر بیتی ، سردبیر گزارش ، در بیانیه ای آمادگی گفت: “تا سال 2030 ، سازمان بهداشت جهانی تخمین می زند که آسیا به 12 میلیون متخصص مراقبت دیگر نیز نیاز دارد.” “بدون فن آوری هوش مصنوعی برای افزایش ظرفیت ، سیستم ها به راحتی کنار نمی آیند. ترکیبی از اهداف تعیین شده دولت و R&D بخش خصوصی تحقق بخشنده ای برای نوآوری مراقبت های بهداشتی است. “

هایفنگ وانگ ، مدیر ارشد فناوری بایدو در همان بیانیه گفت: “تحولات هوش مصنوعی منابع پزشکی با كیفیت بالا را در دسترس تر می كند ، باعث تقسیم منابع می شود و كارآیی تشخیص و درمان را بهبود می بخشد.”

این گزارش با دیگر یافته های اخیر تضاد می کند که اعتیاد به مواد مخدره در چین – جایی که میزان قابل توجهی از سرمایه گذاری در فضای AI رخ داده است – ممکن است از بازده واقعی فراتر رود. در این تحقیق آمده است که تنها تعداد معدودی از فناوری های پلتفرم و بخش های بازار شاهد نوآوری های جدید با محصولات هوش مصنوعی هستند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.