هوش مصنوعی در پخت غذا در رستورانها جنجالی به پا کرده

هوش مصنوعی در پخت غذا در رستورانها جنجالی به پا کرده

هوش مصنوعی در پخت غذا

هوش مصنوعی در پخت غذا  : پژوهشگران دانشگاه MIT در حال ساخت یک هوش مصنوعی آشپز هستند. که می تواند. غذاهای کامل و بی نقصی را طبخ کند.

آشپزی هنر است یا علم؟ افراد بسیاری وجود دارند. که بر اساس ظاهر و ذائقه شخصی آشپزی می کنند. حال آنکه برخی دیگر با بهره گیری از علم، به آشپزی مولکولی پرداخته و غذاهای فوق العاده ای را مهیا می سازند. پژوهشگران دانشگاه MIT بر این باورند. که بخش بزرگی از فن آشپزی، مرتبط با علم است.

این پژوهشگران در حال ساخت یک هوش مصنوعی آشپز هستند. که می تواند. یک پیتزای بی نقص را تنها بر اساس ظاهر به وجود آورد. در همین راستا، پروژه ای تحت عنوان the PizzaGan آغاز شده است. پژوهشگران در این پروژه به ماشین می آموزند. تا جنبه های مختلف آشپزی را شناسایی کرده و یک پیتزای بی نقص را آماده کند. برای این منظور، مراحل مختلف پخت پیتزا مانند صاف کردن خمیر، اضافه کردن سس، پنیر و غیره، به هوش مصنوعی آشپز یاد داده می شود. پس از تکمیل هر مرحله، ظاهر پیتزا تغییر می کند. از هوش مصنوعی آشپز انتظار می رود که بتواند مراحل مختلف پخت و پز را درک کرده. و آن ها را تکرار کند.

هوش مصنوعی آشپز

طبق اظهارات پژوهشگران، اپراتورهای این هوش مصنوعی قادر هستند. تا در طی 7 روز آموزش و نظارت تصویری، یک لایه بصری را جهت تکمیل تصویر فعلی ایجاد کنند. مدل پیشنهادی همچنین می تواند. ماژول های حذف را با ترتیب درست، اعمال کرده. و تصویر را به دنباله های متوالی تجزیه کند.

ارزیابی کیفیت پیتزا دومینو با هوش مصنوعی در پخت غذا

لازم به ذکر است؛ این پروژه اولین فعالیت انسان در زمینه کاربرد تکنولوژی برای تهیه پیتزا نیست. ماه گذشته، دومینو در گزارشی اعلام کرد که قصد دارد. در تهیه پیتزا از سیستم های دوربین دار استفاده و به این ترتیب کیفیت پیتزا را ارزیابی کند. کافی بودن. مواد لایه رویی، چگونگی پخش مواد در این لایه و میزان مناسب پنیر، از جمله مواردی هستند که قرار است. در این فرآیند مورد سنجش قرار گیرند.

2 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.