هوش مصنوعی (Artificial Intelligence or AI) و حمل ونقل (Transportation)

هوش مصنوعی (Artificial Intelligence or AI) و حمل ونقل (Transportation)

فن آوری جدید، مدل های کسب و کار خودروسازان  را مختل می کند و تقاضای مصرف کننده برای خرید وسایل نقلیه را کاهش می دهد. به عنوان مثال مدل های وسایل نقلیه متمرکز با تکنولوژی حمل و نقل – مانند سوارکاری – صاحبان اتومبیل های موجود را با گزینه هایی برای خرید وسایل نقلیه مواجه می کنند.

در حقیقت، یک مطالعه که به وسیله سوار شدن با غول Lyft ارائه شد، دریافت که در سال 2017، تقریبا 250،000 مالکین خودرو خود را فروختند یا ایده جایگزینی ماشین فعلی خود را به دلیل دسترسی به خدمات حمل و نقل را در سر دارند.

هوش مصنوعی (AI) یک سازنده فناوری

هوش مصنوعی (AI) یک سازنده فناوری است که می تواند به منظور انطباق با این چشم انداز تغییر کند. AI فرصت های قابل توجهی برای خودروسازان و فعالان در زمینه حمل ونقل ایجاد خواهد کرد که هر دو هزینه های تولید را کاهش داده و جریان های جدید درآمد را شامل می شود، از جمله فن آوری خود رانندگی، تعمیر و نگهداری پیش بینی شده و بهینه سازی مسیر.

این کار باعث می شود تا خودروسازان بتوانند از آنچه که به ارزش میلیاردها دلار کمک می کنند بهره مند شوند. به عنوان مثال، تکنولوژی خود رانندگی تا سال 2026، یک بازار 556 میلیارد دلاری را در صنعت حمل و نقل نشان خواهد داد

. بسیاری از شرکت ها در حال حاضر قادر به راه اندازی راه حل های مبتنی بر AI نیستند که اغلب نیاز به نیروی کار تخصصی، زیرساخت جدید و پروتکل امنیتی به روز رسانی شده  دارند. به این ترتیب،  موانع اصلی برای پذیرش AI هزینه های بالا، عدم استعداد و عدم اعتماد است. خودروسازان باید بر این موانع غلبه کنند تا پروژه های مبتنی بر AI موفق شوند.

در اینجا برخی از کلاهک های کلیدی این گزارش آمده است:

  • خودروسازان می توانند از AI برای انطباق با یک چشم انداز حمل و نقل استفاده کنند، زیرا این فرصت را برای کاهش هزینه های تولید و ایجاد جریان درآمد جدید فراهم می کند.
  • شرکت های بزرگ خودروسازی در حال حاضر تکنولوژی را برای به دست آوردن مزایایی که انتظار می رود از آن استفاده می کنند، اتخاذ می کنند – تویوتا یک شرکت تابعه سرمایه گذاری را در سال 2017 راه اندازی کرد و فولکس واگن بیش از 100 برنامه کاربردی AI را در پروژه های آزمایشی در سراسر 120 کارخانه خود اجرا می کند.
  • طبق گفته McKinsey، تا سال 2025،  از AI انتظار می رود که 173 میلیارد دلار صرفه جویی در هزینه در کل زنجیره تامین وسایل نقلیه خودرو و حمل و نقل، از خرید و فروش به تحقیق و توسعه، تامین کند.
  • تکنولوژی خود رانندگی بزرگترین فرصت ایجاد AI در فضای حمل و نقل خواهد بود: این فرصت 556 میلیارد دلاری را تا سال 2026 ارائه می دهد و در سال 1969 میلادی در CAGR سی و نه درصد از 54 میلیارد دلار در سال 2019 رشد خواهد کرد.
  • با این حال، هزینه ها همچنان یک مانع بزرگ برای تصویب است – بیش از نیمی از (53٪) از کسب و کار جهانی و رهبران فناوری اطلاعات با توجه به یک نظرسنجی که توسط MIT Technology Review انجام شده است، هزینه های بالای مرتبط با تکنولوژی AI را به عنوان یک عامل بازدارنده مهم برای تصویب اشاره کرد.
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.