هوش مصنوعی و یادگیری ماشین هنر را متحول میکنند

هوش مصنوعی و یادگیری ماشین هنر را متحول میکنند

هوش مصنوعی و یادگیری ماشین انقلابی در صنایع ، بازارها و خدمات مختلف ایجاد می کند. با این وجود صنایع خلاق و دنیای هنر هنوز نتوانسته اند از پتانسیل کامل این فناوری استفاده کنند. با این حال ، دو کارآفرین شیلیایی بستری را ابداع کردند تا استفاده از هوش منصوعی  را در این صنعت پیش می برند. با استفاده از آخرین فن آوری ، آنها به سازندگان ، فیلمسازان آماتور ، هنرمندان تجسمی ، حتی صنعت فیلم و موسیقی اجازه می دهند تا از الگوریتم های هوش مصنوعی در کارهای خود استفاده کنند. نام این نرم افزارRunway است ، بستری که یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی را با دنیای هنر و خلاقیت ادغام می کند.

تلفیق هنر با هوش مصنوعی و یادگیری ماشین ایده چه کسانی بود؟

Runway در پایان سال 2018 توسط کریستوبال والنزوئلا،  ، آلخاندرو ماتمالا و آنستاسیس گرمانیدیس تاسیس شد ، آنها  این پروژه را به عنوان تز در دانشگاه NYU جایی که با هم آشنا شدند  ایجاد کردند.سازندگان این پلتفرم را بخشی از نسل جدید ابزارهای خلاقانه تعریف می کنند. اگر چند دهه پیش فتوشاپ و اّدوب انقلابی در بازار هنر و خلاقیت ایجاد کردند ، Runway برای سالهای آینده به دنبال ایجاد اینچنین تحولی در کار های هنری و خلاقانه است. در این حالت ، ادعا این استارت آپ این است که آنها با نرم افزار خود در فضای ابری می توانند “محتوای مصنوعی” را توسعه دهند ، یعنی به طور خودکار محتوای سمعی و بصری را با الگوریتم های هوش مصنوعی تولید ، اصلاح و ویرایش کنند. والنزوئلا  گفت: “ما به تولید محتوای سمعی و بصری به همان روشی که دهه ها انجام داده ایم ادامه می دهیم و این روند را بی مورد کند ، گران و دشوار می کند. با الگوریتم های هوش مصنوعی هرکسی می تواند در عرض چند ثانیه انیمیشن های بسیار واقعی ایجاد کند و آنها را به طور خودکار ویرایش کند. چیزی که فقط هالیوود یا شرکتهای بزرگ تولیدی و جلوه های ویژه تاکنون توانسته اند این کار را انجام دهند “. در همان زمان ، Runway امکان کوتاه کردن زمان توسعه ، علاوه بر دموکراتیک سازی دسترسی به این فناوری را برای بیشترین سازندگان فراهم می کند. کریستوبال توضیح می دهد: “این فناوری ها به طور بنیادی نحوه تولید محتوا را تغییر می دهند زیرا الگوریتم ها از قبل قادر به تولید تصاویر ، متن ، فیلم و صدا به روشی فوق واقع گرایانه هستند”. که آلخاندرو اضافه می کند “اگر این ابزارها را در دست افرادی قرار دهیم که قبلاً به آنها دسترسی نداشته اند ، آنها به فکر روشهای جدیدی برای تولید هنر ، تولید محتوا و داستان گویی خواهند بود”.

توجه صنعت و سرمایه گذاران به این فناوری

تأثیر این سیستم عامل از زمانی آغاز شد که آنها توئیتی را منتشر کردند و در آن پرسیدند که چه تعداد از مردم از ابزاری مانند آنچه که این تیم در ذهن داشتند استفاده می کنند. در کمتر از 48 ساعت ، آنها از طرف مهندسان فیس بوک ، گوگل ، دانشگاه ها و حتی رسانه ها پاسخ دریافت کردند، که نشان می دارد همه مخاطبان امکان استفاده از یک ابزار خلاقانه برای اشغال الگوریتم های هوش مصنوعی را بسیار جالب می دانند. بلافاصله پس از این ، آنها این شرکت را ایجاد کردند و تا کنون رو به جلو حرکت کردند. مسیری که آنها طی کرده اند بسیار سریع بوده است. در نتیجه کارشان ، آنها توانستند از صندوق های مختلف سرمایه گذاری، سرمایه کسب کنند. در همان سالی که آنها Runway را ایجاد کردند ، آنها یک دور سرمایه گذاری 2 میلیون دلاری را با سرمایه های ایالات متحده متخصص در زمینه راه اندازی تحقیقات فناوری به پایان رساندند:. همچنین در سطح عملی ، آنها پروژه های مهمی مانند همکاری با New Balance برای طراحی کفش را انجام داده اند. همچنین نرم افزاری تولید کردند که گروه راک YACHT با آن بخشی از محتوای سمعی و بصری آخرین آلبوم خود را ایجاد کرده است و  نامزد دریافت جایزه گرمی شدند. آنها در ایجاد فیلم های کوتاه تولید شده توسط IA کار کردند و حتی در حال حاضر با هنرمندان تجسمی و هنر هفتم همکاری می کنند. همراه با این ، پاسخ نرمافزار ابری نیز از سوی دنیای آکادمیک آمده است ، که باعث شده آنها با دانشگاه های مختلف ایالات متحده مانند NYU ، MIT و UCLA همکاری کنند. در حالی که در شیلی از این نرم افزار در دانشگاه آدولفو ایبانس ، دانشگاه د لاس آمریكاس ، و دانشگاه كتاب مقدس Pontificia استفاده شده است.

3 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.